פרק 2- מה לעשות בזול עם הילדים בחופש הגדול בעידן קורונה?- לקפוץ לראשון לציון!

You are currently viewing פרק 2- מה לעשות בזול עם הילדים בחופש הגדול בעידן קורונה?- לקפוץ לראשון לציון!

חופש גדול בתקופה הזו, זו משימה לא פשוטה להורים שמחפשים לייצר תוכן איכותי לילדים ולנוער שלהם, שיהיה קרוב לבית יחסית ושיאפשר חוויה במחיר סביר, במיוחד בתקופה כזו שבה אנחנו מחשבים מסלול מחדש לגבי הוצאות והכנסות בעקבות משבר הקורונה וגם צריכים לייצר אלטרנטיבה לקייטנות שלא יכולות להתקיים במבנה הרגיל שלהם.

גם אני בתור רכזת נוער לשעבר הייתי עמלה כל חודש מאי ויוני על יצירת תוכנית קיץ חלופית לבני הנוער והצעירים שלי במרכז הנוער בנווה צדק, הייתי בונה ביצירתיות לו”ז לכל יולי וחצי אוגוסט ודואגת שיהיה מספיק מגוון באטרקציות שיעניינו את כלל הילדים, שיתאימו גילאית לצעירים (ד-ז) ולבוגרים יותר(ח- יב) וגם שיהיו נוחים לכיס ומסובסדים כדי שכל נער ונערה בשכונות שהייתי אחראית עליהם, בלי קשר למצבם הכלכלי ויכולותיהם המשפחתיות, יוכלו להירשם ולהנות מקיץ שמח, מוגן וחברתי ביחד איתי ועם הצוות שלי.

הצצה לפעילויות הנוער בקיץ ובמהלך השנה שהייתי אחראית עליהם כרכזת נוער

אז כשניגשתי לכתוב את סדרת הפוסטים הזו על “המלצות לדברים שאפשר לעשות בזול בחופש הגדול” ניסיתי לחשוב איך לקחת את הניסיון החינוכי שלי ואת האהבה שלי והסקרנות לטיולים ומקומות כמוסים בארץ, ולהפוך את כל זה ליתרון עבור הקוראים והקוראות שלי כשירות שבאמת עוזר בתקופה כזו שצריך להמציא גלגלים מחדש…

לכן, בחרתי להתמקד במספר מוקדים שקרובים למרכז הארץ: ראשון לציון, רמלה ועמק חפר בתור התחלה, המספקים מגוון באטרקציות שלהם ויכולים למלא לכם יום פעילות כיפי ומשפחתי שמתאים לכולם ומשתדל לשמור על תקציב רגוע. ואתם, מוזמנים להציץ, להעתיק ולשמור לחופש הגדול וגם להעביר לחברים ולמשפחות נוספות שמחפשות בדיוק את הפתרונות האלה עבור השאלה: “מה לעשות עם הילדים בחופש הגדול בעידן הקורונה?”


תזכורת לגבי פרק 1- מוזיאון ראשון לציון – כשהעבר והווה נפגשים…

בהמשך לפוסט הקודם עליו ניתן לחזור ולקרוא גם כאן. בו שיתפתי לגבי הגיחה שלנו למוזיאון ראשון לציון בעקבות מנהרת הזמן לתקופת ראשית הישוב העברי, התנסות וחווית לימוד בבית הספר העברי הראשון בעולם, ביקור בביתו הזמני של כותב התקווה, נפתלי הרץ אימבר וצפייה בסרטון חוויתי שמתעד את האופן בו נוצר לראשונה דגל ישראל לרגל יום הולדת 3 למושבה.

כל אלו ועוד סדנאות רבות ומגוונות הממתינות לכם במוזיאון ראשון לציון, פתוחות לקהל הרחב ובעיקר למשפחות גם בתקופת החופש הגדול ואתם מוזמנים להכנס לאתר, לבחור את המייצגים והסדנאות שמדברות אליכם ולהרשם במחיר סמלי ולהעביר יופי של בוקר עם חוויות לגדולים ולקטנים כאחד.

התנסות בבית הספר העברי הראשון בעולם!

פרק 2- על אומנות ונעליים

בפרק הזה אנחנו עדין נשארים באותו מתחם אבל עוברים לצד השני לעבר גלריה נוספת ומרתקת במוזיאון ראשון לציון הנקראת “בנעליה” ולגלריה העירונית לאומנות, בית גורדון, לונדון. שם מצאתי לכם שתי תערוכות כיפיות, צבעוניות ואפילו די מודרניות ביחס להמלצה הקודמת. שמתאימות לאמהות פאשניסטיות חובבות נעלים וגם מציתות את הדימיון לילדים ונוער עם גלריה מרובת מייצגים שמתכתבת עם ישראל של היום וישראל של פעם ומביאה הרבה יצירתיות והשראה לקדמת הבמה.

שתי הגלריות מאד נגישות מבחינת התוכן הויזואלי והטקסטואלי, כלומר לא ממש צריך וחייבים מדריך מקומי כדי להבין את התערוכות אלא אפשר ממש להגיע ובזמנכם החופשי לטייל בתוך הגלריות, לקרא על המייצגים ועל הציורים בעצמכם מתוך המילים והרעיונות של האומנים עצמם. כאשר הרעיון שהאומנות תיהיה נגישה לכל, לכולם! אבל אם בכל זאת בא לכם ערך מוסף, תמיד אפשר להכנס לאתר הגלריות לאומנות ולתאם הדרכה מסודרת כחלק מקבוצה או כמשפחה וזה גם יכול לספק לכם הרבה עניין ויצירתיות לגדולים וקטנים גם יחד.

נעלי גולדה -זום אאוט

תערוכת “בנעליה”

“בנעליה” -תערוכה לציון 100 שנים למתן זכות בחירה לנשים בראשון לציון, לראשונה בארץ ישראל”

התערוכה הזאת מגניבה ממש!, בין אם אתן אמהות או נשים פאשניסטיות חובבות נעליים, ובין אם אתם משפחה שרוצה להתחבר לגלריה שמשלבת ישן וחדש, לוקחת את המושגים הישנים כמו נעלי גולדה או נעלי הצבא ונעלי קיפי (רחוב סומסום) ואיתם גם את ההרגלים הישנים, והופכות אותם למיצג נעלים משובח מלא בהומור, בקריצה, בנועזות, במודרניות ויצירתיות שתפתח לכל אחד ואחת את הראש ותעורר בו מחשבה ועניין.

התערוכה לא גודלה וכוללת שני חללים, חללי ראשון מעניק מידע על התערוכה ועל הרעיון שמאחוריה ומשלב זוגות נעלים מתקופות קדומות שודאי יזכירו לסבים ולסבתות, ולהורים שבינכם הרבה נוסטלגיה משעשעת וזכירונות, ובחדר השני ישנם שורות של זוגות נעלים סופר אומנותיות, שמעלות שילובים של רעיונות בין מה שמצופה מנשים לבין פריצה הדרך במנהרת הזמן מאז ועד ימינו.

תמצאו שם נעלים בצורת עגלות שוק קלאסיות, נעלים בצורת כפפות איגרוף כדי להלחם בתקרת הזכוכית, וגם נעליים בסגנון מדונה ולידיי גאגא, נעלים בצורת בננה כהתיחסות לביטוי “בננות” כדי לקרא אז לבנות ועוד…

הערה- כדי להגיע לתערוכה יש לעלות מדרגות ואם אתם מגיעים עם כסא גלגלים או עגלה, כדי לברר לפני אם יש דרך נגישה לעלות לתערוכה?!

עוד על התערוכה “בנעליה”- אוצרת: יונה שפירא, אמן מארח: קובי לוי

“בנעליה” – תערוכה לציון 100 שנים למתן זכות בחירה לנשים בראשון-לציון, לראשונה בארץ ישראל הפן ההיסטורי של התערוכה סוקר את מאבקן וניצחונן של הנשים פורצות הדרך. הפן האמנותי משקף את המאבק המגדרי הנשי בימינו באמצעות עשרות עיצובי נעליים המתעמתות בביקורת עוקצנית ומחויכת עם מעמד האישה, על הסטריאוטיפים שאפיינו אותו  ועל התהליכים שעברו עליו לאורך השנים.  קובי לוי, אמן ומעצב נעליים – בהן כאלה שננעלו על ידי ליידי גאגא, וופי גולדברג ונטע ברזילי בהופעתה באירוויזיון – מציג יחד עם  אמנים ומעצבים ישראלים עבודות המביעות בהומור ובביקורת את עמדתם בנושא המאבק המגדרי הנשי.

מתוך אתר התערוכה במוזיאון ראשון לציון

אמנים מציגים: טל אוריאל, עמית אישטיין, קרן בית אש, שני בר, רוני בר אל, גנית גולדשטיין אלה גנדלר, ירדן פלורנס דדי, אינה טסיס, טליה לב ארי, קוסטה מגראקיס, דליה מטמון, חנוך פיבן, שלי סתת-קומבור


תמונה של בית גורדון,-לונדון מתוך אתר הגלריה העירונית לאומנות

גלריה עירונית לאומנות, בית גורדון, לונדון

מסתבר שלונדון כן מחכה לי, או לפחות הגלריה העירונית לאומנות , בבית גורדון , לונדון מחכה לכם עם תערוכות משתנות שניתן להתעדכן באתר כאן, ובמתחם אחד להנות גם ממנהרת הזמן לראשית הישוב, גם משילוב של אומנות ישנה וחדשה בתערוכת “בנעליה” וגם להנות ולחקור קצת את האומנות המודרנית והעכשיווית מתוך יצירות של אמנים ואמניות ישראליים כחול לבן.

בגלריה שאני זכיתי לשוטט בה היו שילובים של מייצגים המשלבים קול ותאורה על גבי מסך, פסלים אורבנים, וגם ציורים ותמונות המשולבות עם טקסטים ספרותיים מרתקים וסיפורים המבטאים את הסיפור הזהותי המורכב של הישראלים שאנחנו.

למי שאומנות חדשה לו, זו הזדמנות להשתפשף ולנסות לראות את הרובד הגלוי והסמוי של היצירות ואת כוונת האמן דרך הטקסטים הפזורים בגלריה. אבל באותה מידה אפשר גם לתאם הדרכה מסודרת שתגלה לכם נסתרות ותסיר שכבות ממה שאתם חוזים או מנסים להבין מול עיניכם…כי הרי “באומנות כמו באומנות, אין דבר כזה שאין דבר כזה!”


הגלריה העירונית לאמנות בראשון לציון הוקמה בשנת 2007. הגלריה מהווה נקודת ציון של אמנות ישראלית עכשווית, במרחב העירוני. הגלריה מכוונת את פעילותה לקהלי העיר והסביבה. באמצעות התערוכות המוצגות נבחנת יצירה עכשווית וישראליות במדיומים שונים. מדי רבעון נפתחות מספר תערוכות המוצגות במקביל. בכך ניתנת אפשרות למבקרים לחוות מהעשייה המגוונת בתחום האמנות העכשווית בארץ. הגלריה משמשת מרכז ומנוע לפעילות ענפה המתרחשת בעיר בתחום האמנות במרכזים שונים. לאורך השנה מתקיימים בגלריה אירועי תרבות: הרצאות, ‘שיחות מכווצות על אמנות’, סיורים והדרכות לקבוצות.

מתוך אתר התערוכה הגלריה העירונית לאומנות

הערה נוספת- הגלריה העירונית נגישה לכיסאות גלגלים ולעגלות. מהכניסה למוזיאון ועד ההסתובבות בגלריה עצמה וברחבה מחוצה לה מלאת עצי הפרי, פרחים וספסלים להנאתכם.

וכמובן המוזיאון עצמו מאפשר לקיים אירועים פרטיים לחברות ואירגונים או אירועים משפחתיים שדווקא מאד מתאימים היום כחלופה לאולם חתונות ואירועים גדול…במקום זה, אפשר ליצור חתונה קומפקטית או אירוע מיוחד במתחם יפה ומטופח שיש בו המון היסטוריה ומשמעות, שרק תוסיף ערך לאירוע שלכם גם כך.

פרטים לתאום מראש- גלריה עירונית לאמנות, בית גורדון –לונדון

רח’ אחד העם 8, טלפון  03-7572820/1

ימים ושעות פתיחה: 

יום ראשון –      סגור

ב’, ג’, ד’, ה’ –   10:00-13:00

ב’ –                16:00-18:00

יום שבת  –      10:00-13:00

מנהלת ואוצרת הגלריה: אפי גן   efig@hironit.co.il
מזכירה ואחראית מנהלה: סיגל כהן ארזי bl@hironit.co.il


בפרק הבא נשתף אתכם בשתי מקומות נוספים ראשון לציון שאפשר פשוט לעוף עליהם!, והם ממש מיוחדים! סקרנים?, מוזמנים לעקוב כאן ולקבל המלצות ומידע על המוזיאון הצבעוני והמעולה לאינסטוש של יעקב אגם, וגם… לעוף על עצמכם במתחם אטרקציות ליד הים שנקרא “FLY BOX ” שיגרום לכם להתנסות בחוויה רחיפה עוצרת נשימה….אמרנו שיש עוד למה לעקוב? לפרק הבא לחצו כאן.

כתיבת תגובה