פרק 19- אשדוד על המפה

You are currently viewing פרק 19- אשדוד על המפה

#המפרגנת והפעם מבטיחה לגלות לכם מקומות כמוסים באמת! והכי שווה שהם ממש קרובים לבית! (לכל מי שיבנאי או באזור שלי) אז נתחיל בפטייסריי משגע ונמשיך עם הצעה למסלול שיקח אתכם למקוום הכי טוב לשבת עם קפה ומאפה בשקיעה!

אבל קודם כל פטיסיריי!

תכירו את מי שעומדות מאחורי בית הקפה האשדודי המצליח, קונדיטוריה באשדוד-פנינה פאי (הציונות 13, אשדוד) מדובר במפעל לחלומות משפחתיים של האם, פנינה ושתי בנותיה גילי ורוני, וכשביקשתי מחברותיי האשדודיות, בינהן נורית וכרמית שימליצו לי על בית קפה ופטיסריי שווה ליום צילום וכיף באשדוד, ישר הם אמרו לי בטופ 3 את פנינה פאי!

וברגע שההמלצות חזרו שוב ושוב ממקורות שונים, הבנתי שיש פה קסם מיוחד!ואם מטרת מיזם #המפרגנת להעניק זרקור ותשומת לב על אנשים או עסקים ייחודיים בזמן הקורונה, כדי להאיר את יומם וגם לחשוף ולהאיר עליהם לקהלים נוספים וחדשים.בחרתי הפעם בפנינה פאי.

הנה מה שפנינה כותבת בדף שלה:

“בפתחה של שנת 2021, החלטנו להכיר לכם את הנשים שמאחורי פנינה פאי.

אז נעים להכיר !

אנחנו פנינה גילי ורוני, אמא אחת ושתי בנות שהן בעצמן כבר גם אימהות.

יש לנו סניף אחד יחיד ומיוחד, כאן באשדוד, הקמנו את פנינה פאי בשנת 1999 בגן יבנה ועם הזמן הגענו גם לאשדוד ונשארנו כאן, את כל מה שאנחנו מוכרות אנחנו מכינות אצלנו, עם שלושים אצבעות ושלוש לבבות, מקפידות לאפות לכם כל יום את מיטב הקרואסונים העוגות והעוגיות,

וכן, בגלל שאנחנו כל כך משוגעות על טריות ופריכות, לפעמים נאלצים לחכות קצת אצלנו עד שנגלה חדשה של קרואסונים תצא מהתנור…

זה גם הזמן לומר תודה מעומק הלב לכל הלקוחות היקרים שלנו, שמגיעים מקרוב ומרחוק, עומדים בתור וממתינים בסבלנות לטיול בממלכה שלנו, ממלכת החלומות המשפחתית שלנו.

אז ש2021 תאיר לכולנו פנים, בבריאות איתנה והמון זמן משפחה, כמו אצלנו, בממלכת שלושת הלבבות. וכן כן, יש גם את ישראל- האבא והבעל… אבל הוא כבר סיפור שעוד יסופר!”

מתוך דף הפיסבוק של פנינה פאי
צילמה בכישרון רב: שירן כהן שי@shiran cohen shay

אז לכל מי שמחפשים גיחה קצרה לאשדוד, ממליצה בחום את המסלול הבא:

תחנה 1-פנינה פאי

לקפוץ לפנינה פאי לארוז לכם פיקניק משגע עם קפה ומאפים שווים וטריים, או ארוחת בראנץ משגעת טו גו, לסדר לכם מפה, סכו”ם ומשם בדילוגים לחוף הים… ולא סתם חוף ים!! אלא למקום שגיליתי רק השנה והוא באמת אחד המקומות היפים והקרובים לבית לשנת 2020 !

תחנה 2- מצודת אשדוד ים-

מצודה יפיפייה שנפתחה לאחר שיפוצים לקהל הרחב ללא עלות. במקום יש שירותים וגם גישה נגישה ברוב האזור לבעלי מוגבלות וכסא גלגלים. במקום תמצאו שרידים למצודה עתיקה שיתנו לכם הרגשה של קיסריה, רק קרוב לבית!

הנה הצצה למצודה דרך סרטון מגניב של תיירות אשדוד:

הסבר על המצודה מתוך אתר תיירות אשדוד:

מצודת אשדוד-ים (קלעת אל-מינה) נבנתה בשלהי המאה ה-7 לפני הספירה הנוצרית על ידיד החליף עבד אל-מלכּ (685- 705 לסה”נ) על שרידיו של יישוב ביזנטי.

המצודה שימשה חלק ממערכת הגנה חופית שנועדה למנוע פשיטות של הביזנטים מהים. המערכת כללה שרשרת של רבאטאת’ (מצודות) לאורך הים התיכון, ששמרו על קשר עין ואפשרו איתות בעת סכנה על ידי השאת משואות אש ביום ועשן בלילה. בשנת 1033 חרבה המצודה ברעידת אדמה וננטשה.

בתקופה הצלבנית (המאות ה-13-12 לסה”נ) שופצה המצודה ויושבה מחדש. שמה שונה ל’קסטל ברואר’. המצודה ננטשה סופית לאחר גירוש הצלבנים מהארץ בשנת 1290. כהכנה לפתיחת המצודה לקהל היא עברה חפירה ושימור על ידי תיירות אשדוד ורשות העתיקות בעזרת בני נוער וילדים ממוסדות החינוך בעיר(…)

מעל מבנה המצודה הוקמה מרפסת דק “מרחפת” המשקיפה על האתר ועל קו החוף הסמוך – חולות זהב ומי טורקיז בחוף שאינו מוכרז ונהנה משקט וטבע בתולי.

מתוך אתר תיירות אשדוד

תחנה 3- קנחו בחוף הים!

ממש מאחורי המצודה מחכה לכם חוף ים כמעט פרטי ושקט. נפלא לפיקניק שלכם בשקיעה.(השירותים במצודה קרובים לכם לכל מקרה!) וגם נפלא פשוט להוריד גרבים ונעלים וביום שמש חורפית, פשוט לרדת לחוף ולעשות הליכה בשקיעה או במהלך היום אחרי הבראנץ שלכם במצודה! גם שווה!

רק אל תשכחו לנקות אחריכם ולהשאיר את המצודה ואת הפיקניק נקי אחריכם!

רוצים לקבל השראה ליום כיף שכזה באשדוד?, מעולה!, קבלו הצצה ליום שכזה שייצרתי עבור שתי חברות שחגגו זו לזו יום הולדת – התחלנו בפטיסרי אשדודי, המשכנו למצודה להתרשם ולעשות שם סדנת צילום כיפית איתי, וקינחנו בפיקניק בחוף הים מאחורי המצודה! אז אם אני ממליצה, זה רק מניסיון חיובי וחם!

אהבתם, שתפו חברים ומשפחה או תגיבו כאן שאדע שהפוסט עזר לכם ושאתם מיישמים את התורה , לפנות לכם זמן איכות ולהנות מכל הטוב והקרוב שיש לארץ שלנו להציע לכם! ובמיוחד בזמן קורונה!
ממני, דנה סתוי

קישורים:

פנינה פאי- פיסבוק

מצודת אשדוד ים- תיירות אשדוד

דף הפסיבוק שלי – DANA TIME

כתיבת תגובה