פרק 3- מה לעשות בזול עם הילדים בחופש הגדול בעידן קורונה?- לעוף לראשון לציון!

You are currently viewing פרק 3- מה לעשות בזול עם הילדים בחופש הגדול בעידן קורונה?- לעוף לראשון לציון!

אז טיילנו בין מוזיאון וגלריות שלקחו אותנו במנהרת הזמן עליהם כתבתי בפוסטים הקודמים וניתן לקרוא גם כאן וגם כאן ועכשיו הגיע הזמן ללמוד לעוף! לכן את הפרק הזה אני מקדישה לשלוש תחנות מיוחדות בראשון לציון שכדאי לדעתי שתדעו שהן קיימות ובחופש הגדול אתם יותר ממוזמנים לנסות אותם בעצמכם!

תמונה מתוך האינסטגרם שלי – עפה על החיים!

  1. מוזיאון יעקב אגם- מקום בו אפשר לעוף עם הדימיון והאומנות הקינטית
  2. FLY BOX- פלייבוקס- מתחם רחיפה בו אפשר לעוף על עצמכם! (באמת!)
  3. יוגה בשקיעה- הקיץ החזיר לפעילות את שעת היוגה בשקיעה בחוף ראשל”צ, מבית היוגה של נתי, בו תוכלו לעוף אל השקיעה עם הרבה ריכוז והקשבה לגוף ולנפש שלכם

הצצה למוזיאון יעקב אגם ולפלייבוקס

1. מוזיאון יעקב אגם-מקום בו אפשר לעוף עם הדמיון והאומנות הקינטית

מוזיאון יעקב אגם ידליק את הדימיון שלכם וגם את האינסטגרם עוד בטרם תכנסו למוזיאון עצמו! כבר בכניסה יחכו לכם עמודים צבעוניים מלאי חיים שרק יזמינו את הסלפי הראשון שלכם עוד לפני שבכלל התחלתם ללמוד על האומנות של יעקב אגם, שהיא לא רק כיכר דיזנגוף עם האש והמים והמזרקה המסתובבת!

ברחבת הכניסה, בלובי ובאולם המרכזי ניצבים עמודי כלילה ע”ש רעייתו המנוחה של האמן, תרומת משפחת כדר וקרן נעמי. המיצב כולל עשרים ותשעה עמודים אשר מטשטשים את הגבול בין פנים לבין חוץ. הצופים משוטטים בתוך סביבה מפוסלת מרהיבה, חווים סימפוניה ויזואלית מרתקת, כאשר כל צעד וכל מבט חושפים מוטיבים.

מתוך אתר מוזיאון יעקב אגם

יעקב אגם הוא אמן ויוצר ישראלי ממעלה ראשונה, האומנות שלו מקורית, ייחודיית, מלאת משמעות, שורשים למקורות, הבעה וחשיבה מתמטית. יעקב אגם מציג במוזיאון שלו יצירות אומנות מרהיבות, שמתכתבות עם הקהל, מפעילות אותו, מפתיעות אותו ובעיקר גורמות לעוף בדימיון.

בראשון לציון נפתח ב18/05/2020 מוזיאון אגם לאמנות המוקדש ליצירתו של יעקב אגם. המוזיאון, יוזמה משותפת של עיריית ראשון לציון והאמן המוכר בעולם כאבי התנועה הקינטית_(…) האמנות של אגם מרתקת צופים מכל הגילאים, מפעוטות סקרנים ועד אוצרי אמנות וחוקרים מכל העולם.  אגם עושה שימוש במגוון מדיה: פיסול וציור שמשנים צורה, ציורי תבליט פולימורפיים, יצירות דיגיטליות אינטראקטיביות, חפצים ומיצבים.

מוזיאון אגם מאפשר לראות “מעבר לנראה” ולחוות אמנות שמשקפת מציאות כ”תנועה תמידית” – שלא ניתן לייצג אותה כתמונה בודדת – מציאות אשר המאפיין הקבוע היחיד שלה זה שינוי. כל מבקר מוזמן לחקור ולתקשר עם העבודות בעלות הממדים הרבים והמשתנים, ולשקוע במה שהאמן קורא לו המימד הרביעי – מימד המכיל זמן, תנועה, שינוי ואת הבלתי צפוי.

מתוך אתר מוזיאון יעקב אגם
הכניסה למוזיאון מטופחת ומזמינה

המוזיאון עצמו יפיפיה ומאד מזמין, ניתן לטייל בו לבד או להרשם לסיורים מודרכים ואף לסדנאות אומנות ויצירה שמתקיימות במתחם עבור הילדים והנוער. לרוב הכרטיס משולב סיור וסדנה וניתן להכנס לאתר המוזיאון ולהתרשם מהסדנאות המיועדות ולהרשם מראש.

בעיני מתוך ניסיון חובה לקחת סיור עם מדריך מוסמך מכיון שאז נגלה הפלא שנקרא אומנות קינטית. לשמחתנו יצא לנו לקבל הדרכה מרתקת במקום בין היצירות של יעקב אגם, לצפות בסרטון על הקמת המקום והחשיבה מאחורי העיצוב שלו תוך ישיבה על קוביות צבעוניות זזות עם גלגלים (מצוין לילדי הפרעת קשה וריכוז!!!), תוך ניסיון לעקוב אחרי הסרט המוצג לחילופין בין ארבעה מסכים. (גאונות!!!), וגם יצא לנו הענוג לחזור לרגע לילדות ולהתנסות גם אנחנו בסדנת יצירה אחת מבין רבות במקום, לצייר ולצבוע, לקבל הנחיות וחומרים שמותאמים לרוח היוצר של אגם, ובכך לקבל טעימה קטנה מהחשיבה היחודיית והיצירתית שלו. (ואפילו לקחנו את היצירות הביתה!)

“יעקב אגם, אבי התנועה הקינטית ומהאמנים המובילים במאה העשרים, נולד ב-1928 למשפחה עם מסורת יהודית חזקה. כבנו של רב חילק אגם את זמנו בין ה”מלמד” שלו, אשר הכיר לו את הדיבר השני – “לֹא-תַעֲשֶׂה לְךָ פֶסֶל, וְכָל-תְּמוּנָה” – לבין לימוד מהטבע, שם דיונות החול של ראשון לציון, המשתנות תדיר עם משבי הרוח, עוררו בו השראה לציורים המשתנים אף הם.”

מתוך אתר מוזיאון יעקב אגם

המקום משלב בעיני בין אומנות ופילוסופית חיים, ויש כמו ביצירות של אגם, כל כך הרבה רבדים ועומקים שמלמדים אותך שבחיים חייבים להסתכל מכמה כיוונים, לבחון דברים לעומקם, לקלף שכבות וצבעים, להתבונן לעומק במהות ובמחשבה כי לכל דבר שאנחנו רואים וגם יוצרים יש משמעות והיא ייחודית לנו. ולכן אני ממליצה בחום לקפוץ ולהצטרף לאחד הסיורים גדולים וקטנים, משפחות או סתם קבוצות חברים ובני זוג, מדובר במוזיאון חדש מהנילונים, שמגלם בתוכו הרבה מאד ידע, יצירה והשראה לרוב.

מתוך סדנת היצירה הקינטית

פרטים לתיאום הגעה-

ניתן לקבל פרטים נוספים ולהתעמק בתכנים, בתערוכות ובסדנאות ישירות באתר המוזיאון – כאן. *הערה – המתחם, החניה והכניסה למוזיאון נגישים בשפות שונות וגם נגיש לכיסאות גלגלים ובעלי מוגבלויות אך המוזיאון מבקש שלא להכניס עגלות תינוקות למתחם, פרט לאירועים מיוחדים המותאמים במיוחד להורים וקטנטניםבוקר של צבע וצליל

בנוסף במהלך הקיץ מתפרסמות סדנאות וסיורים מיוחדים לקהל הרחב לדוגמא, סיור במוזיאון בשיתוף עם המחלקה לתרבות יהודית, מזמינים אתכם לסיור ייחודי בעקבות סיפור בריאת העולם ביצירותיו של האמן הבינלאומי יעקב אגם – ניתן לקרוא ולהרשם – כאן.


סטטוסמחיר
בוגר40 ₪
אזרח ותיק/ סטודנט/ תושב ראשל”צ / נכה*25 ₪
ילד מגיל 5-1820 ₪
ילד מגיל 5-18 תושב ראשל”צ*15 ₪
ילד עד גיל 5 / חייל / שירות לאומי*ללא תשלום
מתוך אתר המוזיאון
סטטוס קבוצהמחיר רגילתושבי ראשון לציון, גמלאים סטודנטים, עולים חדשים, נכים ומיוחדים*
הדרכה פרטית עד 11 אנשים400 ₪300 ₪
הדרכה קבוצתית 12-25 אנשים (מחיר לאדם)45 ₪30 ₪
מחירון פרטני וקבוצתי מתוך אתר המוזיאון

פרטי התקשרות ותיאום הגעה

אתר המוזיאון לבירור פרטים ותשלום- https://yama.co.il/
שעות וימי פעילות- ראשון – סגור / שני – שבת – 10:00-14:00 / בחגים ובמועדים – שעות משתנות

מוקד טלפוני ומידע כללי:03-5555900 | info@yama.co.il / כתובת המוזיאון: רחוב מיש”ר 1, קריית הלאום, ראשון לציון

כיצד להגיע למוזיאון:
באמצעות GPS
 | רחוב מיש”ר 1 קריית הלאום, ראשון לציון
באמצעות WAZE | מוזיאון אגם
קווי אוטובוס | במוזיאון ממוקם במרחק של 10 דקות הליכה רגועה מתחנה במרכזית החדשה, מערב ראשון לציון


לעוף על עצמך- פלייבוקס!

2.FLY BOX- פלייבוקס- מתחם רחיפה בו אפשר לעוף על עצמכם! (באמת!)

אקסטרים!, זה הרעיון מאחורי המתחם הזה, התמודדות עם פחד, עם אומץ, עם השילוב של שניהם. ניסיון לאתגר את הגוף והמחשבה להיות מסונכרנים זה עם זה, קשובים זה לזה, בכדי להצליח לרחף. על פניו זה נשמע כמו תרגיל במדיטציה אבל בפועל מדובר באטרקציית אקסטרים כיפית, משוגעת, מאתגרת, מלאת קצב ואדרנלין שתיקח אתכם הכי רחוק שאפשר (תרתיי משמע!) לתחושה הכי קרובה של מעוף ציפור, לדהייה ותעופה באוויר בזכות חליפות רחיפה ייחודיות, בתוך מנהרת רחיפה אדירה בתוך המתחם עצמו.

“FlyBox הינה מנהרת הרוח הראשונה בישראל בחלל סגור ובטוח. אתם כבר לא צריך לקפוץ ממטוס בשביל לעוף, כל אחד ואחת יכולים לעוף במנהרת רוח מגיל 4 עד 104.

גלו עוד על חבילות התעופה שלנו 

מתוך אתר פלייבוקס
מנהרת רחיפה

האתר ממקום בסמוך לאגם המלאכותי של ראשון לציון קרוב מאד לחוף הים, היס פלאנט והסופרלנד. הכבישים כרגע בשלבי שיפוץ ולכן כדאי להפעיל וויז כדי להגיע ולא לפספס את הכניסה, אבל כשאר תגיעו למתחם תראו שיש חניה מסודרת וחינמית, וגם נוף נפלא לאגם, פינת מסעדה/ קפיטריה פנימית ומרפסת שמש מעולה לשבת עם כוס קפה בזמן שהילדים או גם המבוגרים שבינינו עפים על עצמם. הנוף יפיפה והכל פורח ומזמין למי שרוצה לשלב עצירה לפיקניק על הדשא מול האגם או סתם לקפוץ לאתנחתא קלה…מה שכן, רואים שנעשתה השקעה רבה בתשתיות ובהנגשת המקום לכל המשפחה.

קצת פרטים יבשים-

מבחינת המקום, פלייבוקס מאפשר לכם לרכוש חבילות רחיפה שכרגע במיוחד לחופש הגדול הם במחיר מבצע – כאן. מחבילה קלאסית של 2 רחיפות עם מדריך מוסמך בעלות של 259 שח (כעת בקיץ במחיר מבצע של 239 ש”ח), ועד חבילות זוגיות בעלות של 498 ש”ח (כעת בקיץ במחיר מבצע של 449 ש”ח), חבילות עם מספר רב יותר של רחיפות ואנשים כמו חבילה משפחתית בעלות של 925 ש”ח (כעת בקיץ במחיר מבצע של 799 ש”ח) ואף חבילות הכוללות צילום דיגיטלי וצילומי ווידיאו של הרחיפה בשילוב עם המדריך הצמוד.

בנוסף, גם ניתן להזמין גיפט קארד (כרטיס מתנה) למי שחוגגים יום הולדת במשפחה או בין חברים והוא פתוח לזמן ממושך של שנה כמעט… וגם ניתן לחגוג ימי הולדת ואירועים במתחם עצמו בתיאום מראש ולשדרג לגמרי את האירוע שלכם! (מצוין לאירועי חברות קטנות, ימי גיבוש, ימי הולדת וסיומי בית ספר, צבא, תואר ראשון ושני ועוד), אתם תביאו את השמחה והם יארגנו לכם יופי של אירוע! הנה פרטים על החבילות לימי חברה וגיבוש- כאן

ספורט אתגרי-

ואם חשבתם שזה רק חד פעמי, תדעו שמדובר בספורט תחרותי ופלייבוקס אפילו מציע חוגים לנוער וצעירים בהדרכת המאמנת – דפני מורלי אלופת הארץ בצניחה חופשית ותעופה במנהרות הרוח בתחום הפריסטייל. אשר החלה דרכה כילדה באקרובטיקה תחרותית  המשיכה לקרקסנות, צניחה חופשית ולבסוף התאהבה בתעופה במנהרת הרוח. שנה שעברה הגיעה למקום ה-6 באליפות אירופה והשנה מקום 2 באליפות בלגיה הפתוחה. בימים אלה דפני נערכת לקראת אליפות העולם 2020 באימון אישי והכנת הנבחרת הצעירה.

תמונת סלפי עם דפני אלופת ישראל מאחורינו

חוג הילדים ונוער – בהדרכת דפני מורלי– החוגים מתקיימים על בסיס שבועי.
במסגרת החוג מתקיימים אירועים ותחרויות המכינות את הילדים לספורט התעופה התחרותי. לתיאום ולפרטים נוספים נא לשלוח מייל ל: sportfly@flybox.co.il או בטלפון: 0504304223

רגע, ומה לגבי הקורונה?-

* בכניסה למתחם נבצע בדיקות חום לכל לקוחותינו, מעל ל-38 מעלות חום לא תתאפשר כניסה למתחם.* יש לחבוש מסיכות במרחב הציבורי, לא תתאפשר כניסה למתחם ללא מסיכה.* יש לשמור על מרחק 2 מטר אחד מהשני במתחם.* כל משתתף בפעילות יוכל להגיע למתחם עם 2 מלווים בלבד.* כל ציוד התעופה עובר חיטוי כללי בין לקוח ללקוח.

אמצעי הבטיחות בימי קורונה מתוך אתר פלייבוקס

דברו איתנו –

טלפון: 03-9394840

כתובת- יוסף טומי לפיד 8 ראשון לציון, מתחם האגם, ליד ה״יס פלאנט״

שעות פעילות יולי 2020 : א׳ – 12:00-22:00 * החל מ12.07.20/ ב’ – סגור/ ג’-ה’ 22:00-12:00/ ו׳-ש׳ 10:00 – 21:00

מענה טלפוני: א’- ה’  09:00-17:00/ ו’-ש’ 10:00-17:00

דוא״ל: info@flybox.co.il / אתר פלייבוקס


שעת השקיעה הגדולה

3.יוגה בשקיעה- מבית היוגה של נתי בחוף ראשל”צ

מתי?- ימי ראשון וחמישי ב18:45 בחוף ראשון לציון ,

איפה בדיוק ? במרכז חוף ראשון – מתחת לגולדה ולמבנה האדום- מול מציל מספר 1 . אם לא מוצאים – צרו קשר עם נתי (לפני 18:45) 052-4317458 .

מה מחכה לנו?-

“ים , גלים , רוח , יוגה, אנשים טובים ומגוונים. ושמיים עם גווני שקיעה.
החוף לא צפוי, לכן נא להשתדל להגיע כמה דקות לפני השעה 18:45. אני משתדל להתחיל את התרגול בדיוק בזמן.

 התשלום הוא על פי נדיבות ליבך(דאנה). מוזמנים לפתוח את הלב ולשלם עבור התרגול, החוויה, השימוש במזרן על פי רוחב הלב.”

מתוך אתר בית היוגה של נתי

למי זה מתאים?

אני מתרגלת עם נתי יוגה כמעט שנה לסירוגין, ולשמחתי גם בתקופת הקורונה, נתי הציע להמשיך ולתרגל דרך הזום כך שיכולנו לשמור על תנועה וגמישות יחסית גם מרחוק בזמן בו היינו בסגר ובבידוד. אחד הדברים המופלאים שלמדתי מנתי, זה לא להסתכל לצדדים. לא לחפש את הדשא של השכן, לא לקנא בשכן שכרגע עושה שפגט או כלב מביט לאחור הרבה יותר טוב ממני, נתי לימד אותי להסתכל פנימה, ללב, לגבולות שלי, להצלחות הקטנות שלי, לשים לב לגמישות ולמנעד של התנועות שלי שהשתפרו, או לבחון איך אני מצליחה לעשות תרגיל עמידה ואיזון שאולי פחות הצלחתי בעבר והיום הרבה יותר.

דנה משתפת בחוויה שלה ממפגש המדיטציה בזום . התרגשתי תודה לך על השיתוף מוזמנים להצטרף לשיעורים בזום www.beithayoga.com/on-line

פורסם על ידי ‏בית היוגה בראשל״צ‏ ב- יום שישי, 27 במרץ 2020
מתוך פוסט שכתבתי על חווית התרגול

ההנחה של נתי היא שאין מה להסתכל שמאלה וימינה או קדימה ואחורה כי אנחנו לא באמת יודעים אם מי שכרגע סופר גמיש או מצטיין ביוגה הוא אולי בכלל מורה ליוגה או בדרגת מאסטר ומתעמל כבר שנים, או שאולי הוא מתעמל חדש כמוני אבל הרבה יותר גמיש… בכל אופן, מדידות ביוגה הם לגמרי הדבר הלא נכון כשרוצים להצליח ובמיוחד להתמיד. זה מייאש, זה מתסתכל וזה לא תמיד אמיתי. (כמו הרשתות החברתיות שלנו:) כי לכל אחד ואחת יש נקודת פתיחה אחרת. ולכן הכי טוב זה להסתכל לתוכנו לבפנים. לעשות את ההכי טוב שלנו, להתקדם כל פעם קצת ובעיקר להקשיב לגוף ולנפש שלנו ולהטיב עם הגוף ולהכיר את הגבולות שבין כאב ואתגר.

תרגיל בהקשבה פנימית

וזה אולי תקף גם לחיים בכלל ולא רק ליוגה. ולכן בעיני זה תרגול שמאד מומלץ, אפשר להגיע עם מזרן משלכם או להביא מגבת ולקבל מנתי מזרן יוגה אם הקדמתם ובאתם בין הראשונים. העיקר שכל אחד יעשה את מה שהוא יכול ומה שהגוף שלו מרשה ויסתכל לתוך עצמו, כי כמו בחיים רק אנחנו יודעים מה הגבולות שלנו ומה היעדים. ויש במחשבה הזו משהו שמרגיע את הלב, וגם עוזר לשעה פחות או יותר, לעוף בדימיון, לצרוב את השקיעה ולהתנתק.

תרגול היוגה מתאים לכולם. בין אם אתם מתרגלים ותיקים ובין אם מעולם לא תרגלתם. צעירים ומבוגרים. אפשר כמובן להביא ילדים.
במקום יהיו מזרני יוגה למי שצריך (במספר מוגבל). מומלץ להביא מזרן אישי למי שיש.

איך אפשר לתאם ולהתעדכן?

ניתן להצטרף לקבוצת הווטסאפ-  https://chat.whatsapp.com/JLGbOfQoUO2JzT33BcePGn (קבוצה חד כיוונית להודעות בלבד)
לפייסבוק נא ללחוץ כאן 
_________
לפרטים נוספים מוזמנים לשלוח הודעה. או ליצור קשר:
052-4317458 |  נתי | אתר בית היוגה בראשון לציון 
ואפילו יש שיעורים בזום- תמונה של נתי מתוך האתר של בית היוגה

רגע, אל תעופו עדין, ביקרתם כבר בדף הפיסבוק שלי? – DANA TIME , שם עלו 65 פרקים קצרים ומרתקים בפרויקט הבינלאומי “מסביב לעולם ב-80 מקומות מבלי לצאת מהבית!” והשבוע עולים פרקים חדשים מקולומביה, אתיופיה, הודו, תאילנד ועוד

ובפרק הבא נעוף ליעד חדש, רמלה השווה! ושם נבקר ביום אחד מרוכז בבית העלמין הבריטי בו קבור הארי פוטר!(מה????!), משם נקפוץ לקניות עם סלים ועגלות בשוק רמלה הנודע ונקנח בבריכת הקשתות בשייט סירות עם משוטים ותחושה שגם אם השמיים סגורים, עדין אפשר להרגיש כמו בוונציה לעניים:) , תמשיכו לעקוב ותזכרו שגם בימי קורונה וחופש גדול…יש לנו ארץ נהדרת ויש המון מה לעשות בזול וקרוב!

קבלו הצצה לכל הטיפים שמחכים לכם בפרק הבא!

כתיבת תגובה