פרק 4 – מה לעשות בזול עם הילדים בחופש הגדול בעידן קורונה?- לקפוץ לרמלה!

You are currently viewing פרק 4 – מה לעשות בזול עם הילדים בחופש הגדול בעידן קורונה?- לקפוץ לרמלה!
המלצות מתוך סיור מהמם ברמלה, שיכול בכל יום להיות מעולה ליום כיף אבל השבוע גם מתקיים בו פסטיבל "לילות רמלה" בין התאריכים ה- 18-20.10.22 בעיר. וזו סיבה גדולה יותר להגיע! אז קפצנו לשוק המדובר של רמלה, שגילנו למה הוא כל כך מצוין, טעים ומוכר על כל הפודיז של ישראל ועל כל מי שמבין בשווקים, כמו יונית צוקרמן - מלכת המטבח שעשתה לנו סיור vip בשוק האהוב עליה. עלינו למגדל הלבן לתצפית של 360 מעלות , ושמענו על קבר הארי פוטר שממוקם ברמלה, (ירמז יש פה טויסט בעלילה ) וקינחנו בשייט סטייל ונציה בבריכת הקשתות היפה והצבעונית, עוד מלפני התקופה העותמנית, שממוקמת ברמלה וגרמה לנו להרגיש לכמה רגעים כמו בחו"ל. בקיצור, בדיוק מה שאתם מחפשים ליום כיף משפחתי מגניב במיוחד וקרוב לבית! ואפילו בזול!

בפרקים הקודמים טיילנו ברחבי ראשון לציון עליהם ניתן לקרוא גם כאן. והפעם אנחנו אני מביאה לכם המלצות מתוך סיור מהמם ברמלה אליו יצאנו בשישי בבוקר שהביא אותנו לקבר של הארי פוטר, (ברחבת בית העלמין הבריטי לחיילי מלחמת העולם הראשונה והשנייה) לאחר מכן, קפצנו לשוק המדובר של רמלה, שגילנו למה הוא כל כך מצוין ומוכר, וקינחנו בשייט סטייל ונציה בבריכת הקשתות היפה והצבעונית, עוד מלפני התקופה העותמנית, שממוקמת ברמלה וגרמה לנו להרגיש לכמה רגעים כמו בחו”ל, גם בימי קורונה!:) בקיצור, בדיוק מה שאתם מחפשים לחופש הגדול ליום כיף מגניב במיוחד וקרוב לבית! ואפילו בזול!

יום כיף ברמלה…הפתעה לטובה!

ותודה רבה לאיש והמצלמה, טל ישראל Tal Israel שמצליח כל פעם להראות לנו את הארץ באורות היפים שלה של הבוקר, במקומות הכמוסים שלה ובפורטרטים של האנשים המגוונים והצבעוניים שלה ומוסיף לכל טיפים על טכניקות צילום, זוויות ונקודות מבט ועניין שהופכים אותנו לאנשי צילום טובים יותר, בין אם אנחנו ברמת מתחילים או עם הרבה פז”מ!


“נפגשים קבוע עם טל ישראל”-

ותודה לפורמט הגאוני “נפגשים קבוע עם טל ישראל” שאני לוקחת בו חלק כבר 3 שנים ומודה שפעם ראשונה בתולדותיו, הגיעה סיבה אחת שהצליחה למנוע מאיתנו ומטל עצמו,חחח לצאת ולצלם במשך מספר חודשים, וקוראים לה – קורונה!!! תקופה ואפידמיה שגרמה לנו להתגעגע למפגש הזה וליכולת לצאת לטבע לצלם כמו שהיינו רגילים עד לאותה נקודה. ובכך יודו כל המשתתפים בקבוצה, שהיא עשתה את הבלתי יאמן!

הנה הצצה למפגש הראשון שלי ב”נפגשים קבוע” בטבריה…עוד כשהיה בה הרבה פחות מים:)-

עד אז גם בחושך הגמור של השעות הקטנות של הלילה, היינו יוצאים לדרך כדי להגיע לצפון או לדרום לצלם לפני הזריחה, או יוצאים בחודשי החורף כשבחוץ סופות וכולכם במיטות החמות, ורק אנחנו קבוצת משוגעים לדבר וטל בראש, נוסעים לעבר יעדים מלאי שלוליות, מגפים וחוויות כדי לתעד את הטבע בשיא יופיו.

זו גם הסיבה לשם הקבוצה, “נפגשים קבוע”, כאשר כל חודש בסופו, היינו מפנים יום שישי אחד בבוקר, כדי לצאת ולראות את כל היופי של הארץ, ללמוד לצלם קצת אחרת, וגם להתגבש כקבוצה כיפית ושמחה שאוהבת לצלם, ושמהר מאד מרגישים בה בבית מכל מקום בו טילנו במדינה.

אז אני שמחה לשתף מהצילומים, מהחוויות, וגם להזמין את כל מי שאוהב/ת לצלם להצטרף אלינו לעונה החדשה, שתחל בשנה הבאה לאחר החגים ובשאיפה ובעזרת השם, גם לאחר הקורונה.

מי צריך חו”ל כשאפשר להדליק את השמש אחת לחודש ולצאת לטייל ולצלם בארץ ישראל?!

רוצים להצטרף אל טל לקבוצת נפגשים קבוע או סיורים אחרים?-

לפרטים על הקבוצה, התאריכים והיעדים לשנת 2020-21 מוזמנים להכנס לאתר של טל ישראל המקסים- כשצילום הופך לטבע- http://www.talisrael.co.il/?cp=438

טל ישראל-כשצילום הופך לטבע talisrael.co.il

או לשוחח עם נוי, המזכירה שלו- 052-40-30-101

tal.israel.images@gmail.com

באנו להנות מכל טוב שיש לרמלה להציע! ויש לה!

יום כיף ברמלה-

כפי שהבטחתי אני מצרפת תמונות וטיפים מהמפגש האחרון ברמלה, בה ביקרנו בכמה נקודות שאני מודה שלא יצא לי לבקר לפני, למרות ששמעתי עליהם רבות וטובות! ועם הסקרנות בא התיאבון וגילנו אוצרות שנמצאים ממש ליד הבית, רובם בחינם או במחיר סמלי ממש, ויכולים בכיף למלא לכם יום טיול נהדר עם המשפחה או טיול לבני זוג או קבוצת חברות בקטנה.

תחנה ראשונה- בית הקברות הצבאי הבריטי ברמלה שם יחכה לכם הקבר של הארי פוטר!

בית הקברות הבריטי שונה בסגנון, בטיפוח והגננות מבתי קברות יהודיים, ובדרך כלל זהו אינו יעד אטרקטיבי אבל הוא בהחלט יכול להפוך להיות לימודי לילדים ונוער כיון שדרך הסיור בין שורות הקברים ניתן לקרוא וללמוד על מלחמות העולם הראשונה והשנייה ועל החיילים הצעירים שלחמו בה כתף אל כתף נוצרים, יהודים ואפילו מוסלמים והינדים.

בית העלמין הצבאי הבריטי ברמלה הוא אחד משישה בתי עלמין בריטיים שהוקמו בישראל לאחר מלחמת העולם הראשונה. הוא שוכן כשני קילומטרים צפונית לעיר רמלה, ומדי שנה נערך בו טקס ממלכתי. מועד הטקס הוא תמיד יום ראשון הקרוב לסיום מלחמת העולם הראשונה, בתאריך 11/11/1917 בשעה 11:11.

על הכותל משני צידי הפתח הראשי כתוב בשלוש שפות:-“חלקת-השדה שעליה הוקם בי-הקברות הלזה נתנה על ידי עירית רמלה כמתנת עם של בני פלשתינה (א”י), להיות מקום מנוחת עולמים לחיילי ההסכמה, אשר נפלו חללים במלחמה 1914-1918. יהי זכרם לברכה”. בבית הקברות נטמנו חיילים שנפלו בשדות הקרב במלחמת העולם הראשונה, בין השנים 1917-1918, כשהבריטים כבשו את הארץ מידי התורכים.

טמונים בו חיילים בריטים, צרפתים,פולנים וצ’כים שנפלו במלחמת העולם השנייה בין השנים 1939-1945 וכן חיילים איטלקים וגרמנים שמתו במחנות השבויים בארץ. בשורה הראשונה של הקברים מימין יש מצבות שעליהן חקוקים סמלי מגן-דוד ודברי התפילה ת.נ.צ.ב.ה. (תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים) אלה קברי יהודים שחלקם לחמו בגדודים עבריים.

מתוך אתר התיירות של רמלה

לאחרונה נוספה אטרקציה מיוחדת שגורמת לרבים להסתקרן ולהגיע במיוחד לאזור, וזהו הגילוי שאחת המצבות שייכת להארי פוטר!, כמובן שאין קשר ממשי בין החייל הבריטי הצעיר הקבור כאן, לבין הקוסם הנודע והדמות הספרותית של ג’י קי רולינג שכתבה על “הארי פוטר” ספרים רבים והעמידה בזכות זה מעריצים רבים, שבאים מתוך סקרנות לפקוד את רחבת הקברים בחיפושם אחר הקבר של “הארי פוטר”.

טוראי הארי פוטר (5251351)

הארי פוטר היה אחד משמונת הילדים של משפחת פוטר שגרו בקידרמינסטר (Kidderminster) (ליד בירמינגהם (Birmingham)) עם הוריהם. בגיל 16 נסע הארי לבירמינגהם כדי להתגייס לצבא הבריטי, אפילו שהיה מתחת גיל הגיוס. על מנת להצטרף לצבא, שיקר הארי לגבי גילו, ואמר שהוא גדול בשנה לעומת מה שהוא באמת. כך, בשלישי בינואר 1938,  הארי פוטר הוצב כחייל בגדוד הראשון של חטיבת ווסטרשייר.

“…בערב ה-22 ליולי, 1939, חוזרת הפלוגה הרביעית מהכפר א-סמוע (כפר ערבי בדרום הר חברון, הבנוי על הישוב המקראי אשתמוע), הם נתקלים בכנופיה חמושה בקילומטר ה-39 בכביש חברון-באר שבע. כנופיה זו הציבה מוקדם יותר מארב למכונית משוריינת של חיל האוייר המלכותי. במהלך ההתקלות נהרג טוראי הארי פוטר (5251351) ועימו נפצעו טוראים: דארבי, ווארוויק, פירסון וסימונדס. טוראי ג’וסף דארבי מת מאוחר יותר מפצעיו בבית החולים בירושלים, בשביעי לספטמבר 1939.”

מתוך אתר התיירות של רמלה

ואולי בכך גם עושים חסד עם קבר החייל ועם שאר הקברים כיון שבזכות האטרקציה הזו בית העלמין לא נותר בודד, ולפחות בזכות הארי פוטר, זוכרים את הנופלים. (קברו של הארי פוטר ממוקם בשורה 12 מהסוף, קבר מס 4, אם מצאתם מוזמנים לעדכן אותי כאן!)

מועדי הביקור:
ב-ו 06:30-14:00
ש-ראשון – סגור

לתיאום טלפוני לאחר השעה 14:00
08-9221220

עוד על בית העלמין ועל הקבר של הארי פוטר ניתן לקרוא גם כאן באתר התיירות של רמלה


הזלביה של שוק רמלה

תחנה שנייה- שוק רמלה הנודע

שוק רמלה ידוע לכל בתור אחד השווקים התוססים והטובים ביותר בישראל, ממקום בטופ בין שוק הכרמל ומחנה יהודה הפופולריים ותמיד שמעתי טובות ממכרים שהיו נוסעים במיוחד כדי לעשות שם קניות בימי שלישי או את הקניות לשבת ושמחתי על ההזדמנות סוף סוף להגיע ולראות במו עיניי מה כל כך מיוחד בו ולמה שמו הולך לפניו?!

ולאחר חריש קל מקצה לקצה תוך מילוי הסלים שלי והשקיות בתוצרת מקומית הצלחתי להבין את סוד הקסם של השוק המהולל!, יש בו סחורה כל כך יפה שמעולם לא קניתם בסופר שלכם!, פירות וירקות טריים מכל הסוגים והמינים, ובנוסף גם דוכני מעדניות עם גבינות שוות, דגים טריים, סוגי חמוצים כבושים וזיתים, וגם מעדניות רחבות עם סלטים שהם מכינים של לבנה טרייה עם שמן זית , החומוס של שלומי וחצילים מעושנים.

ובגזרת המאפים, תמצאו דוכני בורקס טורקי שעוברים בין דורות ואפשר לזהות אותם לפי השלט הגדול וגם לפי העומדים בתור, בשביל מגש של בורקסים טריים וחמים מהתנור, בטעמי קשקבל, תרד, תפוחי אדמה ועוד

וגם דוכנים שמכינים זאלביה ישר מהשמן הרותח ופלאפל שבאמת הוא אחד הטובים!! וגם דוכנים לממכר לחמים סופר מיוחדים כמו לחמים גרוזינים, או בייגלה טרי בטעמים של זעתר וסומסום וגם שאר מאפים מיוחדים. ובין לבין יש גם חניות תבלינים, אגוזים ותמרים, וגם בסטות לציוד לבית עם חפצים שמזכירים נוסטלגיה כמו מקל מעץ לחבטה על שטיחים או סיפולוקס להכנת סודה ביתית וגם דוכן לימונענע ודוכן כיפות עם אביזרי קדושה, לצד עוברי אורח חובשי כפייה או גלביה וקריאות המואזין לתפילה

אבל אם קצת אתם חוששים להסתובב ברמלה בגלל הסיטגמות על יהודים וערבים, מציעה לכם לפחות לנסות פעם אחת לטייל בשוק המיוחד הזה, וללכת במיוחד לדוכן שלא מבדיל בין דתות ואנשים, הוא הדוכן שנפתח ממש לאחרונה בו מוכרים מסכות נגד קורונה:) זה לפחות מזכיר לנו לרגע אם אנחנו שוכחים…שכולנו בני אדם, רוצים להתפרנס בכבוד, לעשות לביתנו ולהיות בריאים וחופשיים.

אז לסיכום, השוק עצמו מקורה ונוח לטיול ואפילו יחסית נגיש לעגלות שוק ולכסאות גלגלים, יש חניון חיצוני חינמי (למרות שעדיף להגיע מוקדם או לא בשעות וימי השיא), המחירים נוחים וזולים יותר מהשווקים המוכרים ולעיתים גם מהסופרמרקטים, ורואים בתוצרת, שהם מאד איכותיים ושווים את הביקור שלכם. כך שאם קפצתם ליום כיף, אתם בהחלט יכולים לארגן לכם סל פיקניק עמוס בכל טוב, ולהתפנק אחרי הקניות בעצירה לפיקניק באחת מהפינות המוצלות בפארקים או אפילו מול בריכת הקשתות בזמן שאתם מחכים לתורכם.

השוק של רמלה פועל בכל ימות השבוע, מלבד שבת. (ובתקופת הקורונה יש חובה לחבישת מסיכות)


תחנה שלישית- שייט בסירות בבריכת הקשתות

בריכת הקשתות היא פלא, ובמיוחד שזה פלא שהיא שלנו וממוקמת מטר מהבית, במרחק קרוב לאנשי המרכז, ועדין מרגיש שזה כמו גיחה לחו”ל לאיזו סצנה מוונציה לעניים:)

העלות שווה לכל נפש (19 שקלים לאדם) ובתקופת הקורונה עדיף להתקשר ולוודא כניסה מראש !( אנחנו נאלצנו להמתין כ- 20 דקות עד שתסיים הקבוצה לפנינו שהגיחה פתאום!), יש חניה מול המתחם בחינם ויש גם פארק חמוד עם פסלי כבשים וגני כושר ונדנדות לילדים במידה ובחרתם לעשות פיקניק מהקניות בשוק או שאתם מחכים לתור שלכם.

הבריכה היא תת קרקעית כך שלא ניתן לראות או לדמיין אותה מבחוץ וזו דווקא ההפתעה הגדולה, היא נוצרה בתקופת שלטונו של החליף הארון אל ראשיד בשנת 789 ולכן הקשתות מזכירות תקופה פרה עותמנית ומאד ייחודית. אנחנו זוכרים את בריכת הקשתות יותר, בזכות הסצנות שצולמה בסרט הקלאט “חסמבה”, אז בשביל כל הגילאים זו בהחלט חוויה מלמדת ונוסטלגית.

שכשיורדים במדרגות פתאום מגלים בריכת קשתות יפיפיה עם עלומות אור שנכנסות מבעד לפתחים. ולאחרונה ניתן גם לבקש מהמפעילים להדליק את האורות הצבעונית שמוסיפים לאתר יופי מיוחד ומסתורי. במורד המדרגות יחכו לכם נציגי המקום שיסייעו לכם לעלות על סירות בקבוצות קטנות או זוגות בודדים, ועליכם תוטל המשימה לשוט עם המשוטים ולנוע לתוך הבריכה מנקודה לנקודה כדי לגלות את המסתורין שבה. הבריכה עצמה לא גדולה, והשייט עצמו קצר כך שזה לא מעיף או מכביד, אלא בדיוק הזמן של ההתלהבות והכיף, וכשמתעייפים מהחתירה אפשר תמיד לעלות בחזרה אחרי שעשיתם כמה וכמה תמונות סלפי:)

מבחינת נגישות, קצת בעיתי!, מכיון שהמבנה עתיק לא חשבו בתקופה של החליף הארון אל ראשיד למקם רמפה או מעלית לבעלי מוגבלות ולכן תאלצו לרדת ברגל ולכן אם באתם עם עגלה, מומלץ להשאיר אותה למעלה או ברכבים ולבוא עם מנשא לתינוקות במידה ואתם צריכים.

עוד על בריכת הקשתות כמו על אטרקציות נוספות ברמלה כמו המגדל הלבן, הכנסיה הארמנית, המרכז הקראי העולמי, גן הנשיא, אנטרדת האצל ועוד ניתן לקרוא באתר התיירות המקומי של רמלה – כאן!

“מאגר המים התת-קרקעי נבנה בשנת 789, בימי שלטון החליף המפורסם הארון אל-ראשיד. שנת הייסוד מוזכרת בכתובת החרוטה בטיח הבריכה, וכך נכתב:  “בשם אללה וברכה מאללה, ציווה לבנות הסוכן של אמיר המאמינים, יאריך אללה את קיומו, בחודש חג’ה של שנת שתיים ושבעים ומאה שנה“. בריכת הקשתות היא המבנה החשוב ביותר מימי שלטון החליפים העבאסים בארץ ישראל. “

מתוך אתר התיירות ברמלה

פרטים ומועדים פתיחה: בריכת הקשתות פתוחה לקהל תחת תקן התו הסגול.
המגדל הלבן והמוזיאון/מרכז לאמנות סגורים כרגע וייפתחו בקרוב.

ימים א’-ה’   09:00-16:00
יום ו’          09:00-14:00
יום שבת     09:00-16:00

חובת הגעה עם מסיכה!


טוב, חוץ מהרגע שמצלמים 🙂

מחירי כניסות (בש”ח) לאתרי התיירות העירוניים:

אתרמבוגר/רגילילד/גמלאי/חייל/נכה/סטודנט/קבוצה מעל 20 אישתושב רמלה 
מוזיאון19178
בריכת הקשתות כולל שייט191510
המגדל הלבן14128
2 אתרים292514
3 אתרים393518
מחירון המציע כרטיסית אתרים במחיר מוזל באתר התיירות של רמלה

* הדרכה במוזיאון – 200 ש”ח

* הדרכת סיור באתרי העיר (עד 4 שעות) – 850 ש”ח


ופרק הבא אנחנו כבר נעבור למקום שמאד קרוב לעיר אבל מרגיש לגמרי בכפר…עניין של כמה דקות נסיעה ואתם שם, עם המון המלצות מעולות לדברים שאפשר וכדאי לעשות לכל המשפחה או סתם לוויקנד עם בני זוג, אז קבלו אותה, את הפנינה הנוצצת “עמק חפר”, שעוד תפתיע אתכם כמו גדולה!

הצצה לפרק הבא- עמק חפר

רוצים להמלצות נוספות או סיפורים נוספים מהעולם? מוזמנים להמשיך ולטייל כאן בבלוג או לקרוא בדף הפיסבוק שלי DANA TIME

כתיבת תגובה