משלחת בלוגרים לישובי הדרום- איך באנו לחזק ויצאנו מחוזקים לעולם?!

You are currently viewing משלחת בלוגרים לישובי הדרום- איך באנו לחזק ויצאנו מחוזקים לעולם?!
משלחת כתבי בלוגים
קפסיטו בשדרות- מתוך אתר גוטה

מחוזקים לעולם

לפני שנתיים התנעתי רשמית את היעוד שלי להפוך לבלוגרית טיולים בארץ ובעולם, גיליתי את זה לכולם ויצאתי לדרך בלי לדעת אילו דברים נפלאים יתרחשו לי בעקבות הקריאה הפנימית הזו. למי ששותף איתי לדרך וקוראים את הפוסטים שלי (יו, איך אני אוהבת אתכם!), ודאי שמו לב לאילו מקומות מדהימים הגעתי בזכות זה, ומי שחדש ופחות מכיר, מצרפת קישור לסיכום שנת 2019 שלי במיוחד בשבילכם!

ועם כניסתה של 2020 נפתחה בפני הזדמנות מיוחדת להצטרף למשלחת מטעם איגוד כתבי הבלוגים בישראל לביקור ביישובי הדרום בדגש על נתיבות, שדרות ואשקלון במטרה לחזק את העוטף (עוטף עזה) ולנסות להשמיע את קולם נוכח המציאות המורכבת שבה הם חיים.

התחושה שאני חלק מקהילה משמעותית ושהצלחתי בשנתיים האחרונות להפוך להיות בפועל מה שרציתי בחלומות, זו תחושה שאין שני לה! והיכולת לקחת את הכתיבה והבלוג שלי יחד עם האהבה לטיולים ולהכרות עם מקומות כמוסים, ולהפוך את זה לשופר חברתי משמעותי, כל זה הפך את החוויה הזו ליותר ויותר ייחודית.

אני ולילך

בתמונה אני ולילך, המאסטרית בחדרי בריחה מהבלוג PLAY WITH LILACH


אנחנו מגיעים ויהי מה!

בבוקר שבו היינו אמורים לצאת לבקר ולסקר בתי מלון, בתי קפה, מסעדות, אטרקציות מקומיות, סיורי לכת ומפגשים בלתי אמצעיים עם התושבים הפועלים למען התיירות והתרבות באזור, באותו בוקר כולנו זוכרים שקמנו למטח כבד של טילים על כל העוטף ואפילו מעבר לגבולות אזורי השפלה והמרכז.

המשלחת נדחתה, הטיול בוטל וכל מי שהמתינו לנו בכיליון עיניים, נכנסו לכוננות ספיגה לא רק של הטילים והאזעקות, אלא גם של ספיגת עוד יום של ביטולים ופגיעה ברווחה ובתיירות המקומית.

ולכן, יצאה בת קול או פשוט החלטה חד משמעית מהאיגוד, שהמשלחת הזו לא תוותר על הגעתה ליישובי הדרום, גם אם מדובר בדחייה של חודש או שנים. והאמירה הזו שאנחנו באים ויהי מה…היתה זו שגרמה להתגייסותם של כלל הבלוגריסטים בשנית ולנוכחות מלאה.

המטה של האיגוד בינהם, דן בירן, גלית קידרטל לביאסוזי בררוני אביב ועוד. עמלו בשיתוף פעולה מרהיב עם סיגל ברג ומירי יוסףמשווקות התיירות של נתיבות, שדרות ואשקלון וביחד רקמו מחדש את הביקור שיצא לדרך ב-13-14.1.2020 עם מעל ל-20 בלוגרים ובלוגריות מכל הארץ, המתמחים בתחומי תוכן שונים ומגוונים, שהגיעו יחד כדי להציג פלטת צבעים שלמה של האזור ואת כל הטוב שיש ליישובי הדרום להציע…

ויש להם!

פרויקט “המשלחת” של איגוד כתבי הבלוגים בישראל יוצא לדרך- התמונה צולמה ע”י יוסי סובה

“לא באנו לחזק! הם כבר חזקים!!!,באנו להעביר את החוזק והעוצמה שלהם.”

סיגל ברג- משווקת התיירות האזורית

אלו היו מילות החוזק של סיגל ברג, משווקת התיירות האזורית שיצאו לחלל בית הקפה גותה, שכולנו עוד בשלבי נחיתה של בוקר עם קפה חם ביד וריחות של מאפיים טריים בנחיריים. החלל עצמו נראה כאילו נחתנו בתל אביב, בית קפה שכונתי, מעוצב ומזמין שמחליף את כובעיו הרבים והופך מדי יום וערב לבמה ליוצרים מקומיים או גלריה לאומנות, ערב מחווה לשיריו של אריק אינשטיין, או הקרנה של סרטים דוקומנטריים מהסינמטק הסמוך ובין לבין גם בית קפה עם קפה טוב… ואומרת את זה אחת שיודעת!

בית קפה עירוני- תמונה מתוך אתר הקפה

“אנחנו מזמינים אתכם

להכנס לעולם שלנו, עולם מלא בטעמים

החל בקפה האיטלקי המשובח –

דרך ארוחות הבוקר העשירות

ועד לקינוחים שלנו שיהפכו כל יום למתוק.

בית הקפה ממוקם במתחם הסינמטק בעיר

והוא בחירה אידיאלית לבילוי משולב סרט

לזוגות, משפחות, סטודנטים וכל מי

שחווית הקפה היא דרך חיים עבורו,

נעים להכיר,

קפה גותה”

מתוך אתר קפה גוטה
לעוד תמונות מאינסטגרם שלי כנסו כאן!

תחנה ראשונה- קפה גותה

“גותה הינו בית קפה ומסעדה חלבית, כשרה למהדרין הממוקמת במתחם סינמטק שדרות בלב העיר, סמוך לפארק עזריאלי. בית הקפה פתוח בכל יום (למעט שבת) החל מ-9:00 בבוקר ומציע ארוחות בוקר עשירות, קפה טרי ושפע קולינרי שמתרחש כולו במטבח שלנו, מדי יום, עם דגש על חומרים איכותיים, רכיבים טריים ותהליך עבודה קפדני.

מתוך אתר בית הקפה

תפריט מתוך אתר בית הקפה:

קפה גותה- האוכל

“התפריט שלנו הוא פסיפס ים-תיכוני שמציע את השפע שניתן למצוא רק במטבח הישראלי, לאבנה תוצרת בית על שמן זית מקומי, כבישת זיתים ביתית, מבחר מטבלים עונתיים, ירקות טריים ולחמים שעושים חשק לנגב הכל מהצלחת. כמובן שיש מבחר של קינוחים מתוקים לסיום ארוחה מושלמת וקפה איטלקי משובח שנטחן במקום” 

(רשמים מתוך אתר בית הקפה)
תמונה מתוך אתר בית הקפה

מגישים קפה בדיוק כמו שאתם אוהבים…

בית הקפה הזה הזכיר לי מאד את בתי הקפה “בוקה” או “נחמה וחצי” שהיו לי ליד הדירה שלי ברוטשילד פעם, רק אם מסתכלים טוב החוצה דרך הוויטרינה, אפשר אולי להבין משלטי החוץ שאנחנו בשדרות.

אבל מה שיותר מעניין בעיני, הוא דווקא היכולת להסתכל פנימה, למי שמתפעל את המקום המקסים הזה, וגם ליובל , יסמין ואלי ושאר הצוות שאחראים להגיש את הקפה והמאפה ודואגים לרשום בדיוק את איך שאתם אוהבים לשתות אותו.

ואם באמת תעצרו לשנייה ותשימו לב לפרטים הקטנים, תראו את הכרזה שמברכת אתכם בכניסה לקפה גותה ומגלה את הסוד של המקום.

הקפה מתוך אתר גוטה

קפה גותה הוא מיזם חברתי מטעם עמותת גוונים המקדמת אנשים בעלי צרכים מיוחדים שעובדים שם כמלצרים ונותני שירות.

לנו זה מעניק הזדמנות למפגש קרוב עם מנהלת המקום, שמספרת על קפה גותה כמקום תרבותי וחברתי שפונה לקהילה המקומית אבל על הדרך מאפשר מעטפת רחבה של שירותים לבעלי צרכים מיוחדים תוך כדי העבודה כולל מודלינג, כישורי חיים, תהליכים מפתחי חוסן והכוונה לחיים עצמאיים, וגם תנאים סוציאליים ושכר שמאפשר להם להתפרנס ולבנות את עצמם בעולם.

ומהלכה למעשה, מפנה את תשומת ליבנו ואת המיקרופון לעובדת מטעמה שהגיעה במיוחד כדי לספר את הסיפור של המקום דרך הסיפור האישי שלה. כאדם שעבר תהליך משמעותי בבית הקפה שעזר לה לקום על הרגלים מתהומות נפשיות, לעבוד ולפרנס בכבוד את עצמה, להקים משפחה ואפילו להפוך לאחרונה לאמא. בחורה מעוררת השראה, שנראת כמוני וכמוך.

ומשהו בשיחה הקצרה הזו איתן ועם שאר אנשי נתיבות, שדרות ואשקלון הרגיש לי ביומיים האלה כמו התוכנית “סליחה על השאלה?” בערוץ כאן, כמעין הזדמנות להכיר דמויות ואנשים מקרוב ולשאול באמת ובלב תם את השאלות שמסקרנות אותנו באופן כזה שקצת מסיר דעות קדומות ומאפשר באמת להכיר את הנפשות הפועלות ביישובי הדרום וככה גם להוריד מעט את המחסומים המסכים בינינו ובינם ולחבר קו ישר בין האמת שלהם ללב שלנו.

“אנחנו פה כדי לתת כלים לאנשים לעזור לעצמם, אנחנו פה כדי לתת לכם חוויה טעימה, נעימה וקהילתית, אנחנו פה כי אנו תמיד שואפים לטוב ביותר, להגשמה והתקדמות אישית של כל אדם, ליצור קהילה חזקה ומגוונת ולחגוג את החיים.”

עמותת גוונים

לסיכום-

ונדמה לרגע שהאמירה של סיגל על הביקור ועל ישובי הדרום, מקבל עוד מימד באופן שבו אנחנו תופסים אותם והם אותנו. כי בית הקפה הקטן והמיוחד הזה הוא הערך המוקטן של שדרות, נתיבות, אשקלון וכל ישובי הדרום, בכך שמי שמתמודד יום יום עם אתגרים נפשיים, רגשיים, ביטחוניים, כלכליים, חברתיים וכן הלאה…הוא זה שיכול ללמד אותך איך לחיות טוב יותר! איך להגשים את החלומות בכל מצב ותנאי שטח!

הוא המומחה לחוסן נפשי ולחוזק!

וכאן אולי הבנתי את הטוויסט בעלילה…אנחנו לא באנו לחזק, אנחנו באנו ללמוד על חוזק, מהו?! ולהעביר אותו הלאה… ומודה שאחרי יומיים של סיורים חזרתי עם רשמים, תובנות וגם כמה שיעורי בית. בינתיים, אם קראתם את כל זה וגם אהבתם…תגיבו פה למטה בתגובות שאני אדע שאתם איתי. וגם מוזמנים להישאר לתחנה הבאה-“רוקמות”- כשרקמה אתיופית ומרכז קהילתי יוצרים במה נשית מיוחדת במינה, או להציץ בסרטון שערכתי שמתקצר לכם את החוויה ופותח את התאבון!

רגע, הנה ה-סרטון!!!- סיור בלוגריות ובלוגרים לישובי הדרום מטעם איגוד כתבי הבלוגים בישראל ובשיתוף עם איגוד משווקי התיירות בישראל:

תמונת הפתיחה של הסרטון באדיבות הצלם יוסי סובה ושאר התמונות והסרטונים צולמו  ונערכו על ידי דנה סתוי

———————————————————————————————

אתם בדרך דרומה או באים במיוחד לדרום אדום ובא לכם קפיסטו טוב?

גותה – בית קפה בסינמטק | כשר מהדרין-חלבי | רח’ הדגל 4, שדרות | 08-6515761 | 054-9773604

דף הפיסבוק https://www.facebook.com/cafegutte

כתיבת תגובה