מה אפשר לעשות בצפת?

You are currently viewing מה אפשר לעשות בצפת?
חופשה חלומית במלון וילה גליליי בצפת

קפצנו לצפון לסיור בלוגרים וחברים, כדי להכיר את צפת מחדש! האם הצלחנו….בואו תראו בעצמכם!

מחפשים תקציר לכיף שהיה?- הנה סרטון מסכם ובפוסט תמצאו לינקים לכל האטרקציות וההמלצות בצפת – צילום: דנה סתוי, שלום אלבז וטל לביא

אבל רגע לפני, סיפור אישי קטן על צפת ועלי…

צפת בשבילי מרגישה בבית.

כמעט בכל זווית שלה, אני מוצאת סיפור ששמעתי מאמא שלי, רחלה שנולדה וגדלה שם כצפתית והיא וכל המשפחה שלה שחיו שנים בצפת, מעלים באוב בכל חג והזדמנות סיפורים על הבית ב”מודרגים”, שהיו מבקשים זרים מסבתא אנה שלי, רק להכנס לכמה דקות לבית שלה כדי לראות את הנוף לכנרת ממנו.

או על השכנים הרומנים והספרדים שחיו יחד כמו משפחה אחת, וסבא שלי אלברטו בן הראש, שעבד כאחראי חדר מיון בבית חולים “רבקה זיו” ולא יכל לעבור את המדרחוב בלי שהיו עוצרים אותו להתיעץ בענייני רפואה,

ודוד של פרוספר שהיה ספר צמרת מפואר בעיר ודוד שלי נפתלי שהיה נגר מוכשר והנגריה שלו עוד ניצבת בירידה מהמדרחוב ומזכירה אותו בכל הזדמנות שאנו חולפים שם.

וכמובן גם סיפורים וחוויות עדכניות מהמשפחה שלנו שעוד נותרה שם ושאנחנו מתראים בשמחות ובחגים וגם מדי פעם באירועי הכליזמרים השנתיים. כך שצפת ממלאת את ליבי בכל פעם בסיפורים מצחיקים ומרגשים שצצים ומשחקים איתי מחבואים בין הסמטאות שלה, בקימורים ובעליות וירידות שלה.

וחשבתי שאין לה הרבה מה לחדש לי, אבל שאחרי ההזמנה של שלום אלבז היקר, לסיור בלוגרים וחברים של יומיים בה, מודה שהופתעתי בענק לגלות שיש לה סצנה קולינרית מפוארת וחדשה שעוד תגרום לפודיז/חובבי אוכל מהמרכז לעלות אליה לרגל במיוחד!

ויש לה לוק צרפתי של ביסטרו ובולונז’רי בין הרים כחולים ושקיעות כתומות’ שגורם לרגע להרגיש כמו בחופשה בפרובנס למטיילים ישראלים.

סיור בלוגרים בצפת בהובלת שלום אלבז איש היח”צ, שמרגישים במחיצתו כמה הוא אוהב אותה באמת! – צילום שלום אלבז

ויש לה גם סטייל במתחמי כל בו ענקיים שיהפכו אותה למוקד של שופינג לכל מי שעולה צפונה או נמצא בעיר. וכמובן שעדין יש לה את הקסם שלה כמקור רוחני מיוחד במינו, ואפשר להנות מסיפורים של קודש וחול בבריזה הקרירה של הערב, לצאת לסיורי סליחות ועששיות שיגלו לכם את הפינות הכי יפות ומיוחדות שלה…אפילו תגלו מערה עתיקה ומצוינת לפיוטים!

ותתהלכו ברחובות בין ניגונים וזמירות, ותזכו כמונו למפגש מרתק ומיוחד במינו בין כל אנשי הקשת היהודית בעיר, ברסלבים, ואנשי חבד ואנשי ישיבות אשכנזיות וספרדיות, ואנשי קבלה וזוהר יחד עם שביליסטים חילונים וצפתיים ותיקים

והכל קצת כמו ארבעת המינים בסוכות, כל הזרמים מתחברים פה וככול שמנענעים אותם יותר, כך הם מוצאים יחד דרך לעזור זה לזה ומתחברים יחד לניגון אחד.

אז אחרי ההקדמה וההפתעות שהבטחתי, קבלו 5 המלצות חמות מה אפשר וכדאי לעשות כשאתם קופצים לצפת והסביבה? וכמתנה לחג ממני אליכם, קבלו מפת התמצאות של גוגל שהיא בעצם ההצעה שלי ליומיים חלומיים בצפת עם כל התחנות חובה מהחופשה שלי שם: https://maps.app.goo.gl/xmhNxseVtvXp4uoaA


ועכשיו לפירוט בהרחבה:

1.  בראנץ במסעדת “הבולונז’רי”, צפת

קפצנו לצפת ועצרנו בבולנז’רי משגע בסיטי סנטר לבראנץ עם סלטים, מאפים טריים, לזניה, פסטות, ומטבלים בלחם בעבודת יד….התחלה די שווה והכי מגניב…שמשיחת חולין עם מיקי הבעלים גיליתי שגם הוא מקורב למשפחת בן הרוש כמו המשפחה של אמא שלי… עולם קטן!

אז כיאה לכמעט משפחה, זכינו לאירוח משפחתי חם ומפנק. הבולונז’רי נפתחה רק לפני מספר חודשים בצפת כמסעדת שף חלבית וכשרה עם ניחוחות צרפתיים ותפריט עשיר.

השף שלה נועם בכר, בעל עבר עשיר במלונות ומסעדות באילת (הרודס, מלכת שבא, ניין-ביץ וכו’) עלה צפונה על מנת לבנות את התפריט וגם להגיש לכם מנות קסומות לצד הקונדיטור ובעלי המסעדה- מיקי אביסרור.

מיקי אביסרור מארח אותנו בחפץ לב ועל הדרך אנחנו עושים “פיצוחים” לגבי המשפחות הצפתיות שלנו

התפריט מורכב מהתוצרת הגלילית ומציע ארוחות בוקר עשירות מאוד עם מבחר גדול של סוגי גבינות, מטבלים, סלטים ולחם מחמצת לצד כריכים, פסטות, גבינות, טוסטים, סלטים, דגים טריים, המבורגר צמחוני, פיצות, שקשוקות ועוד.

תפריט הקינוחים כולל בין הייתר קרם בורלה, מגדל פנקייקים עם קרם פרש ורוטב דובדבנים, עוגת קרפים חמה ועוד. 

התפריט במסעדה הינו עונתי כדי להנות מחומרי גלם טריים ואיכותיים, והמסעדה פתוחה מידי יום מהשעה 8:00 – 22:00 כאשר ארוחות הבוקר מוגשות לאורך כל היום.  תודה מיקי על האירוח החם,

וממליצה לעצור בדרך שלכם צפונה, להתרענן בקפה טוב ובראנץ איכותי או לרכוש מאפים טריים ,לחמים וסלטים ולהמשיך הלאה לפיקניק שלכם בטבע או למנוחת הלוחמים במלון כמונו… 😀:)

מסעדת שף בולונז’רי צפת כתובת: הגדוד השלישי 2 מתחם סיטי סנטר, טלפון: 046055770 תיוג אינסטגרם: boulangerie_zefat.

2. אירוח ולינה מפנקים במלון “וילה גליליי”, צפת הידעתם שחלום יכול להמשך 24 שעות?

וילה גליליי מלון בוטיק הוא מקום חלומי שכזה, מהרגע שנכנסנו דרך הבוסתן והנוף הצפתי המשגע בין הרים וגבעות וכנרת אחת. עברנו למוד של חופשה של ממש, התמסרנו לשקט של המקום, ליופי ולעדינות שבו,

נהננו מהאוכל הבאמת מעולה שבו בארוחות הערב במסעדת סומאק הנפלאה וגם בארוחת הבוקר הנדיבה עם בופה כיד המלך וקפה מצוין שעבר את מבחן הקפסיטו שלי לגמרי! (וזה אתם יודעים לא דבר פשוט!!!:)

התארחנו בגקוזי ובחמאם ובספא החדש במקום, שכשכנו בבריכה היפה בצל עצים ובשעת שקיעה, ובעיקר נתנו לצפת לחלחל פנימה לתוכנו ולתת לה לחולל בנו קסמים של ממש.

המלון ממוקם על הר כנען עם נוף מדהים להרי מירון והגליל ובו 23 חדרים מעוצבים בסגנון צרפתי, סוויטות עם ג’קוזי לנוף, יחידות משפחתיות וזוגיות ואווירה קסומה.

המלון עבר התחדשות ושדרוג במהלך הסגר השלישי של הקורונה, האווירה הצרפתית נותרה במקום אך עם ריענון של העיצוב כמו כן במלון הוקם מתחם ספא חדש עם אלמנטים להשלמת החוויה כגון: סאונה,  ג’קוזי, בריכת שחיה, חדרי טיפולים ליחיד/ זוגות, חמאם טורקי, חדר המתנה מפנקים ועוד. 

במקום תוכלו להנות גם מימי כיף לזוגות וקבוצות במתחם הספא המפואר עם שימוש במתקני מתחם הספא גם אם אינכם לנים במלון במסגרת חבילות ׳בוקר ספא׳ הכוללות ארוחת בוקר וטיפולים או לחילופין- ׳ספא בין הערביים׳ הכוללות טיפולים וארוחת ערב. 

להוריד הילוך מהחיים ולהתפנק בספא של וילה גליליי

המלון מעניק חוויה של חופשת בוטיק איכותית, בצפת באווירה צרפתית עם דגש על הפרטים הקטנים וחוויה קסומה במגוון חדרים החל מפנטאוז עם ג’קוזי פרטי, חדרים זוגיים ו-2 וילות למשפחות.

שימו לב- גם אם אתם מתארחים בצפת והסביבה, ולא כלולה לכם ארוחת בוקר איכותית בצימר דעו שבמלון וילה גליליי מאפשרים גם למי שאינו לן במלון להנות מארוחת בוקר עשירה ומשובחת במתכונת בופה בהזמנת מקום מראש. והיא מפנקת ואיכותית ממש! והקפה…פשוט אלוהי!

ארוחת הבוקר פתוחה גם לקהל הרחב בתיאום מראש.

2.ב. ארוחת הבוקר מוגשת במלון וילה גליליי בין השעות 8:00-10:30 בבופה יחכו לכם סלטים, ממרחים וגבינות טובות מתוצרת הגליל וקוראסונים טריים שיצאו מהתנור ישר אליכם עם פסטו וסלמון ושאר מטבלים טובים. ויש גם לחמים טריים, ופינה ללא גלוטן או לחובבי אוכל יותר בריאותי, וגם מבחר קישים מצוינים ושקשוקות תרד ועגבניות שפשוט יהיה לכם קשה לבחור! (ובסוף תנסו את כולם!:)

ומילה אחרונה, לגבי ארוחת הבוקר המשגעת באווירה הכפרית והחמה של וילה גליליי, מסוג ארוחות הבוקר שאני אשמור ואחזור אליהן שוב כשאני באזור ללא ספק, גם בגלל המבחר הטרי והטעים באמת,

וגם בגלל הקפה המשגע והשירות הנעים והעוטף. ואם תרצו המלצריות ונותני השירות ישמחו להמליץ לכם על המקומות שהם אוהבים בצפת, בתור מקומיים, כפי שזכיתי לכמה נקודות ציון כאלה בשיחה נעימה עם שרה ורבקה, עובדות המלון המקסימות.

לפרטים והזמנות https://www.villa-galilee.com/ כתובת: הגדוד השלישי 106 צפת, להזמנות: 0733746163 תיוג אינסטגרם : וילה גליליי או villa_galilee.

3.ארוחת מלכים במסעדת “סומאק” בשרית וכשרה- מלון וילה גליליי

פרט נוסף וחשוב לגבי מלון וילה גליליי שמקבל פה סעיף נפרד בפני עצמו הוא לגבי מסעדת הבית “סומאק” הממוקמת בתוכו אך פתוחה גם לקהל הרחב בתיאום מראש כמעין ביסטרו צרפתי משגע בשרי וכשר, שהוא אוצר קולינרי חבוי שלא כולם מכירים ודי חבל בשבילם!

מסעדת הגורמה “סומאק”, הינה מסעדת שף בשרית כשרה ואיכותית בהובלת השף גדי אולשנסקי וביעוצו הקולינרי של דניאל שליט, בוגר משחקי השף. בה תהנו ממנות כמו: דגים טריים, חזה אווז, נתח קצבים, מנות מזאטים מעולות, סינייה טלה, אנטריקוט ועוד ועוד וגולת הכותרת מבחינתי- הקינוח!

טעמנו שני סוגי קינוחים קרמו שוקולד מריר וקטאייף קשטה ואגוזים…

אבל הקרמו גמר עלינו! זה היה משהו מהאגדות ועוד הכי מפתיע,  שזה בכלל קינוח פרווה ושיחוק אדיר של השף המוכשר שלהם, שעשה את הלא יאמן וגרם לקינוחים פרווה ולמסעדה כשרה, להפוך לתחנת חובה בדרך צפונה לכול חובבי הפודיז! בהמלצה חמה.

המסעדה פעילה בימים א-ה משעה 19:00-22:00 או עד אחרון האורחים. בשישי-שבת הארוחות מוגשות כבופה. להזמנת מקום-  073-3746163 לאתר הזמנות

4. סיור עששיות עם מדריכי מרכז אסנט לקבלה ורוח בצפת.

יצאנו לסיור עששיות מרגש בעקבות הניגונים והסיפורים של צפת עם ארבל ודניאל המקסימים והמרתקים שהאירו לנו את העיר האורות של לילה ,בניגון ובאהבה. מתוך דף המידע על הסיור של מרכז תיירות אסנט – “במרכז התיירות הגדול והמרכזי בצפת תמצאו מגוון ענק של סיורים, הרצאות, סדנאות ותכנים.

החל מסיורי סליחות, סיורי עששיות, סיורים קולינאריים, סיורים מנגנים בעיר העתיקה וכו’. כמו כן במרכז אסנט תמצאו סופי שבוע קונספט, סיורי בר מצווה פרטיים, הרצאות וסדנאות.

“המטרה שלנו להציג לציבור הרחב את העיר צפת, העומק שלה, האזורים המיוחדים והקסומים ולהעניק למבקרים חוויה של חופשה עם ערך מוסף” מציינים. בנוסף בימים אלו משיקים באסנט משחק בריחה בכף היד- באמצעות הסמרטפון יוכלו המשתתפים לטייל בעיר העתיקה באופן חוויתי לבקר באתרים המרכזיים ללמוד עליהם ולהנות יחד על המשפחה!

בין הפעילויות שמציעים במרכז אסנט גם לינה משותפת בגסטהאוס בעלות סמלית או לחילופין לינה במלון הבית בצפת- מלון תל אביב לשעבר, ברמת 3 כוכבים.”

מרכז אסנט צפת, רחוב הארי 2, טלפון:  0773601100  אינסטגרם: אסנט אתר: ttps://www.ascent.co.il/  פייסבוק- אסנט צפת

5.מתחם “נטו חיסכון – הום סטייל” לשופינג כהלכתו בצפון

מתחם יפיפה ואדיר שמורכב משני קומפלקסים עם סופר מפואר למהדרין בשם “נטו חיסכון” בקומה התחתונה וחנות “הום סטייל” המשלבת מותגים ופירמות ידועות מעולם הטקסטיל, העיצוב לבית, צעצועים ויודאיקה.

המתחם יפה וממוזג, ומשלב מחלקות שונות ומעוצבות לעיצוב הבית והגינה. יש מתחם למוצרי חשמל ולמוצרים למטבח ולבית וגם מותגים כמו סולתם, דלתא, ורדינון ועוד ועוד שמהווים בשורה של ממש לצפת והאיזור…

כיון שלפני פתיחת המתחם הזה, היה מסתבר יותר מאתגר למצוא בכלל מותגים בצפת, מה שמבשר על רוחות של התחדשות ושל שינוי גם בתחום הקנייה והסטיילינג בצפת עצמה והסביבה. ולמרות הלוק של בית כל בו שמזכיר את חו”ל ואת מרכז הארץ, עדין המחירים הם תוצרת צפת!

נוחים ושווים הצצה כשאתם בדרך צפונה…

מתחם ההום סטייל של ישראל- פארק תעשיות צפת, דרך השוקולד 7, פתוחים מ 9:00 עד 21:00 אפשר להזמין גם בטלפון: 0522350345 , לאתר הום סטייל, שעות פעילות 09:00-21:00

ולסיכום,

היו לנו יומים מדהימים בצפת, ודרך לחוות אותה קצת אחרת, להוריד הילוך, להרגע, לנוח ולהרגיש בחופשה אמיתית באוויר הפתוח בין הרי הגליל והסביבה. עם אנשים נפלאים ומארחים חמים, אוכל באמת מדהים שנותן בעיני פייט אמיתי למסעדות במרכז הארץ ותל אביב ולגמרי שווה עליה לרגל אליה…

וגם הזדמנות לקצת קודש עם סיורים לילים מלאי ניגונים ורוח בעקבות האר”י הקדוש וסיפורי הקבלה הצפתיים של מרכז אסנט ולערבב כמו קוקטיל, טוב טוב עם סיורי “חול” או יותר נכון לומר “חו”ל”, בעקבות הסיילים והסטייל של חנויות הכלבו החדשות שהופכות את צפת למקום מסקרן לשופינג בצפון שמשלים את כל החוויה לגוף ולנפש.

מוזמנים להעזר במפת גוגל שיצרתי לכם וגם להכנס וליצור קשר עם התחנות השונות והכי חשוב, לספר לי איך היה לכם? …מחכה לשמוע חוויות!

בואו לחופשה בצפת ותגלו שמעבר לקודש יש בה גם סצנה קולינרית, אווירה של שופינג ולוק של חו”ל!

חג שמח ותזכרו שבסוכות זו מצווה של ממש להיות שבעה ימים בשמחה!

זה לא פשוט לשמור על תדר כזה גבוה מסתבר חח, אבל בהחלט ניסינו להראות לכם דוגמא אישית חחח! חג שמח חברים ושתמיד נהיה בשמחה בסוכות בפרט ובחיים בכלל.

מוזמנים להמשיך ולעקוב אחרי גם באינסטגרם, ולראות בהייליטס את כל  התיוגים והסרטונים מהחופשה בצפת: https://instagram.com/dana_81


ומצרפת קישורים והמלצות לקרא עוד על החוויה הצפתית אצל חברי וחברותיי לבלוגים:

https://instagram.com/iaffi55Yaffa Gavish

וגם בפוסט בבלוג שלה “מה שמעניין”

https://instagram.com/tal_lavi_taltul – Tal lavi

https://instagram.com/shlagit_tours – Shlagit Ashtamker

https://instagram.com/single_dad_traveler Hod Ben-Binyamin

Galit Kedar- https://instagram.com/galit_kedarגלית קידר(Galit Kedar)

https://instagram.com/israel_travel_magazine israel_travel_magazine


תודות

ותודה אדירה למארחים שלנו, וילה גליליי, מרכז אסנט, הבולונז’רי , והום סטייל שגרמו לנו להרגיש שזו חופשה של ממש! (ובשביל בלוגרים של טיולים, חח זו משימה לא פשוטה!:) ולפאולה חברתי הטובה שהצטרפה להרפתקה ובזכותה זה פשוט נהיה הרבה יותר מצחיק וכיפי!

ותודה אישית לשלום אלבז המקסים שיצר לנו בתפירה מדויקת טיול מהחלומות במקומות המיוחדים והמפתיעים של צפת. תודה לטל לביא שהיא מלכת הצפון מבחינתי! ולשאר החברים והחברות שמלבד לקולגות לבלוגים הם אנשים נפלאים ותענוג לטייל איתם!

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. yaffa gavish

    כתבת מקסים, מרגש ומקיף. עוררת רצון לבקר במקומות עליהם המלצת וצפת אכן מיוחדת וקסומה ותמיד מהנה לבקר בה .נהניתי לקרוא עליה דרך העיניים שלך.

    1. דנה סתוי

      תודה רבה יפה על המילים הטובות והרוח הגבית

  2. יצחק סלוני

    נפלא ונהדר -עושה חשק לקפוץ לצפת זוית ומבט אחר של צפת ..דנה

    1. דנה סתוי

      צפת תמיד מחדשת מצד אחד ומצד שני תמיד מזכירה ומשמרת מסורות והתנועה בינהם היא שהופכת את הטיול למעניין

  3. הוד

    הכנסת אותי לטיול מהשנייה הראשונה וצללנו ביחד בכל הפרטים מההתחלה.
    אהבתי את הפרספקטיבה של צפתית בנשמה
    תודה 🙏

    1. דנה סתוי

      המון תודה הוד וכיף שאהבת והתחברת לסיפור של צפת ושלי, בהחלט כיף לגלות אותה מחדש

  4. יפעת חן כהן

    עיר נהדרת וכייף של המלצות!
    נראה שהיה ממש מיוחד וכייף! 🙂

    1. דנה סתוי

      היתה אווירה משגעת וחבורה משגעת ועיר משגעת ככה שכל הקלפים פעלו לטובתנו:)

  5. גלית קידר

    ללא ספק הצלחת להביא טעימה מבירת הגליל הלו היא צפת.
    הכי כייף לראות תהליך שעוברת עיר למעצמה שחובה להגיע אליה.

    1. דנה סתוי

      באמת שקיבלנו הצצה לצפת אחרת, מודרנית, ייחודית, שיש לה מה להציע בתחום החופשות והפינוק לגוף מעבר להתעלות הרוחנית בה

  6. עדי

    הכל נראה כל כך יפה ומיוחד!

    1. דנה סתוי

      תודה רבה עדי היה ממש מיוחד ושילוב של קודש וחול

  7. אושר פארטובי

    איזה כיף! נראה מדהים וטעים : ))

    1. דנה סתוי

      תודה רבה אושר, היה קסום והמצלמה עבדה שעות נוספות

  8. ליאור

    כתבת מקסים דנה – ממש עושה חשק להכיר את צפת מחדש 🙂

    1. דנה סתוי

      המון תודה ליאור ופעם הבאה אתה בא איתנו:)

  9. גלית ויינברג

    כמה כיף לבקר במקום שהכל מתובל בסיפורים וזכרונות מבית אמא. נשמע כמו ביקור חלומי ואיזה כיף זה עם בלוגרים וחברים 😍

    1. דנה סתוי

      תודה רבה גליתוש, באמת זו היתה חוויה מרגשת ומפתיעה

כתיבת תגובה