מיזם #המפרגנת- תערוכת עדות מקומית 2020

You are currently viewing מיזם #המפרגנת- תערוכת עדות מקומית 2020
מיזם #המפרגנת– והפעם כדי לסכם באמת את 2020 שהייתה שנה משוגעת לחלוטין ובהחלט ראוי לסכם אותה כבר, כדי שתבין את הרמז ותלך…מצאתי מקום שמרגיש כמו ניו-יורק, 9 דקות מרכבת השלום וקניון עזריאלי, עטוף בבתי קפה שווים והשיקו בו בדיוק היום תערוכה מסקרנת במיוחד לגדולים ולקטנים, שנקראת תערוכת עדות מקומית 2020http://www.edutmekomit.co.il/ שמסכמת בתמונות ששוות אלפי מילים ותחושות על כל מה שעבר עלינו בשנה האחרונה, ובהחלט עבר!

קצת על התערוכה עצמה מתוך האתר:

“התערוכה תוצג במרחב הציבורי של מתחם מידטאון בתל אביב, בדרך בגין 144, תחת כיפת השמיים, ותהיה פתוחה לקהל ללא עלות.בין המגדלים החדשים של מתחם מידטאון נוצרו סמטאות סביב כיכר עם גינה מרכזית – מרחב מיוחד המאפשר את הצגת התערוכה, וחופשי מההגבלות המשתנות שפוקדות את חללי המוזיאונים. השנה לא נארח את התערוכה World Press Photo ונתמקד בהצגת עדות מקומית.

*התערוכה תיפתח ביום חמישי, 24.12.2020, ותוצג עד 22 בינואר 2021.”

התערוכה מציגה תחומי תוכן שונים ומגוונים בעיני, ואפשר לטייל לבד בחינם, זה באמת פתוח לכולם…או להזמין מראש סיור מודרך. ובתערוכה עצמה תמצאו תמונות וסרטונים מרתקים, מתחומים חברתיים למשל , שיאפשרו לכם להתבונן על השנה הזו מנקודת מבטן של עובדות סוציאליות שקופות, צוותי רפואה שנראים כמו אחרי מלחמה וגם כפי שנראים גיבורי מלחמה וגם אפילו מנקודת מבט של חברה קדישא שהתמודדו עם אתגרי תמותה רגישים ומאתגרים במיוחד במקצוע שכיביכול לא אמור לחדש ועדין…

וגם תגלו שם תחומים פוליטיים כמו תמונת השנה שניצבת שם של פעיל חברתי שמניף דגל במחאה פוליטית חרף זרנוקי המים של המחח”ציות. וגם תמונות שמתארות מייצגי אומנות על חירות וחופש ביטוי סטייל המחאות הצרפתיות, או תכנסו לתוך חלל ובו סרטוני וידיאו שמציגים מחאה נשית נגד אלימות שהתעצמה נגד נשים בתקופת הסגרים השנה ועלתה למודעות.

מתוך התערוכה עדות מקומית

וגם סיפורים אישים ומשפחתיים מרתקים שמביאים את הסיפור של כולנו ביחד, של מחאת הבודדים, אותם הורים מבוגרים שנותרו לבד בחגים ובסגרים כמו הסרטון של בן שני ושלל תמונות שמספרות את סיפור בתי האבות הבודדים והמשפחות הרבות מכל המגזרים שהסגורות בבתים ומנסות להפעיל את הילדים.

וגם התחברתי שם לסרטון וידיאו אחד קסום שמראה את השנה הזו מנקודת מבטו של ילד,ילד מאוהב…בפרפרים. ואביו מהלך איתו בטבע ששימש את כולנו לאסקפיזם מבורך מכל הקורונה הזו…בין אם בים, ביערות, בנחלים או בשדות של הארץ השנה…(נדמה שכולנו גילנו את האוצרות הנסתרים שטמונים ממש ברדיוס או ב- 100 מטר של הבית שלנו:)

מתוך התערוכה עדות מקומית

אבל אם נחזור לסרטון המיוחד הזה לרגע…מתפתחת שם שיחה בין אב לבנו שהיא שובת לב ופשוטה ותמה על החיים, על אהבה, על חופש, על גן עדן גם, (כחלק משנה שגם הציפה את החשש ממוות בצל המגפה) ומנגד על היכולת להתרגש מהדברים הפשוטים של החיים, מקרן אור טוב, רחשי ציפורים, הטבע שיוצא אפילו לתוך העיר אם לא מפריעים לו, השקט, החיבור לפרחים ופרפרים…שזה דווקא בעיני מה שהקורונה כן הצליחה להאיר בכולנו:) ואולי רק את זה, נזכור לה לטובה…אולי…אז כיאה לסיכומי שנה, יש שם הזדמנות באמת להתבונן במר ובמתוק, בדבש ובעוקץ של שנת הקורונה הזו ולעשות לעצמנו חושבים על מה שהיה ועל מה שנרצה שתביא 2021.

מתוך התערוכה עדות מקומית

בכל אופן,לכל מי שיש כמה שעות בתל אביב לבד או עם חברים או משפחה…ממליצה בחום לקפוץ למידטאון לזמן איכות עם עצמכם ועם כל התמונות והסרטונים שם שבטוח יעשו לכם משהו בלב…יעזרו לכם לעבד את 2020, להבין איפה אתם בסיפור של השנה המשוגעת הזו שאוטוטו מסתיימת ומתחלפת בספרה חדשה.ואומנם אין לנו שליטה על מה שיבוא…זה קשה קצת כמו לנסות לתפוס פרפרים חח, אבל…יש לנו שליטה על היום. על הכאן ועכשיו…

אז ממליצה לקפוץ לשם לשעה או יותר, קחו רכבת ורדו בתחנת השלום כדי להמנע מהפקקים, לכו 9 דקות על השעון לכיון ה@מידטאון,(כתובת: שדרות שאול המלך 2, תל אביב יפו)

בדרך תעברו בקפה @בראדלי (דרך מנחם בגין 132) שמתחת לגשר הקריה וקנו לכם בשביל הפינוק איזה קפה ומאפה טוב טו גו!
תשוטטו ברחבת המיידטאון וצאו לטייל בין התמונות וסרטי הווידיאו של התערוכה עדות מקומית 2020, כנסו לחלל הסרטונים, תעשו מדי פעם עצירה לרגלים בפינה הירוקה שמחכה לכם שם באמצע הסט שמרגיש כמו ניו יורק חח, ובעיקר לכו בשביל הנשמה, לקבל השראה, לסכם לעצמכם את השנה שהייתה.
דנה סתוי

קישורים:

אתר- תערוכת עדות מקומית 2020

פיסבוק- עדות מקומית 2020

אינסטגרם – עדות מקומית 2020

ואם אהבתם, אתם ממש תתלהבו גם משאר ההמלצות השוות בדף שלי “זמן איכות“- DANA TIME

כתיבת תגובה