עולים לפסטיבל ״ירושלים בעקבות האור״? קבלו 3 המלצות זהב שישדרגו לכם את הביקור!

You are currently viewing עולים לפסטיבל ״ירושלים בעקבות האור״? קבלו 3 המלצות זהב שישדרגו לכם את הביקור!

למי שמחפש תקציר, מוזמנים לצפות בסרטון הבא… ואם דווקא בא לכם להמשיך לקרוא בהרחבה ולקבל את כל הפרטים, החידושים הטכנולוגים שידליקו את הילדים שלכם (ובשושו גם אתכם:) והכי חשוב, לקבל מתנה את שלושת המלצות הזהב שלי להפוך את הביקור שלכם בפסטיבל לסופר מוצלח!

אז תמשיכו לקרוא ולטייל איתי פה ואני כל כך בטוחה שתהנו, שאני כבר מחכה לשמוע איך היה לכם בתגובות פה למטה!

בא לכם תקציר?- כנסו לסרטון המאיר שלנו

רגע , תעשי לנו סדר בבלגן!, מה זה פסטיבל “ירושלים בעקבות האור”? ואיך אפשר לצאת לפסטיבל בקורונה?!

תכירו את המיזם המיוחד שהרימו בשבועיים וקצת, עיריית ירושלים בשיתוף עם גיל טייכמן (האיש והאור), הרשות לפיתוח ירושלים, משרד התיירות, ומשרד ירושלים ומורשת אשר חברו לאמני תאורה, יוצרים מקומיים, מסעדנים ותיירנים והקימו יחדיו פסטיבל אורות מיוחד במינו, שכולו בתנועה.

הפסטיבל מותאם לרכבים באופן שמאפשר למשפחות ולחברים להגיע ברכב האישי ולבחור מבין 22 תחנות שונות בכל רחבי העיר המוארים במיוחד עבור האירוע בו זמנית ובמקביל להנות ממארזי אוכל מיוחדים מהמסעדות הטובות בירושלים שניתן להזמין באיסוף עצמי או מארז ייחודי שפיתחו עבור הפסטיבל עם תוצרת השוק הממתין בפוד-טראק (משאית אוכל) בכניסה למתחם הרכבים של מוזיאון ישראל.


מתוך אתר הפסטיבל
מתוך אתר הפסטיבל ירושלים בעקבות האור

ולקינוח, מחכה לכם מסיבה אמיתית עם די ג’י ואורות דיסקוטק ומוסיקה מרימה במעין דרייב אין במתחם החנייה של התחנה הראשונה של ירושלים.

וכל הטוב הזה חינמי (למעט האוכל שהוא בהזמנה ובתשלום כמובן), ומותאם לכל מי שרוצה קצת להנות אחרי כל הסגרים, ולהרגיש לרגע קצת נורמלי. וזה די מדהים כמה הגוף והנפש היו צמאים לכל זה, וכמה הלב משתנה כשחווים את כל מה שיש לירושלים להציע… ויש לה! אז למה אתם מחכים?!

כנסו לאתר של הפסטיבל- www.followthelights.org.il

ירושלים בכף היד שלכם- 22 תחנות מיציגי אור עם הסברים באודיו לכל המשפחה

השתכנעתי, אני רוצה גם!, אפשר פרטים?

*הודעה חשובה! – הפסטיבל מתקיים בין ה-21.02 ל-4.3. אבל לאור העוצר הממשלתי, הוחלט שהוא לא יפעל מיום חמישי ועד מוצ״ש כך שהפסטיבל ישוב לפעול ביום ראשון 28.2 עד יום חמישי 4.3 בין השעות 18:00-23:00. 

לפני הגעתכם לפסטיבל כדי לכם לעשות מספר הכנות קטנות שישדרגו לכם את החוויה:

  1. כנסו לאתר של הפסטיבל- www.followthelights.org.il ועברו על התחנות השונות ובחרו את המסלול שאתם מעדיפים לעצמכם לפי מקומות אהובים, או אתרים אטרקטיביים יותר בגלל מיצגי האור החדשים, ואפילו בחרנו נקודות שתרצו לנסות בהם כל מיני הפתעות דיגיטליות קטנות שיש לאתר להציע עבורכם כמו הכנת סרטון של כל באי הרכב שלכם כמעין מזכרת מגניבה מהאירוע או אפשרות ליצור ברכה מותאמת אישית שתסכם את החוויה בצורה דיגיטלית ותוכלו לשתף ברשתות החברתיות שלכם בשמחה.
הצצה לאתר הפסטיבל -www.followthelights.org.il
הכינו סרטון משלכם – https://or.edit.co.il/car.html
ברכה מותאמת אישית מירושלים- https://or.edit.co.il/

2. אוכל קדימה אוכל- לפני שאתם באים לפסטיבל, עשו לעצמכם טובה ותבחרו מראש את המסעדות שלכם לטייק אווי של אוכל. ככה לא תתפתו ותאבדו זמן בלבחור אותם כשתהיו כבר שם…וכך גם תוכלו מראש להזמין דרך האתר שלהם ולבקש שישלחו לכם את המארז לתחנת מוזיאון ישראל או לאסוף בעצמכם ביעד כחלק מעצירה בין תחנות הפסטיבל…בין אם תבחרו כך או כך…תדעו שמחכה לכם אוכל שווה ביותר!

לנו יצא העונג לאכול מהמסעדות המעולות של ירושלים ביניהם: ג’קו, קולולוש, מרכוס, אנג’ליקה ומיימוניס

וגם יצא לי לטעום מהמארז הממתין בפוד-טראק במוזיאון ישראל ומציע מארז מלא בתוצרת השוק מביגל’ה ירושלמי, גבינות, ירקות טריים חתוכים, פירות העונה, זעתר וזיתים, חלבה ופופקורן , ועוד הרבה דברים טובים ושווים והעלות נוחה ביחס לכמות במחיר של 110 ש”ח למארז שכזה כנשנוש בנסיעה לכל המשפחה.


3 עצות זהב שישדרגו לכם את הפסטיבל:

1.מקודשת- FEEL BEIT

הבית היפה והחדש של “מקודשת” פתוח לקהל הרחב ומזמין אתכם לקחת חלק במייצגי אומנות שמתכתבים עם הפסטיבל ומדברים עם חושך ואור בדרך שלהם, וגם מציעים לכם סיור עם אוזניות בשילוב קריינות ומוסיקה מעולה במעלה הטיילת שלהם ובתצפית על ירושלים שלא רואים בדרך כלל. ויש במקום גם מתחם של בילוי ואפילו רדיו מקומי ועבורי זו היתה גם הזדמנות לדבר עם האנשים שמאחורי פסטיבל מקודשת ושוטטות שאני כל כך אוהבת וגם לדבר על הפודקסט החדש שהם הוציאו לאחרונה שבהחלט שווה לכם להאזין לו. ומי שלא מכירים עדין את “מקודשת” יכולים לקרוא גם פה על הפעילות האומנותית שלה, מדובר במוסד אומנותי ותרבותי מהחשובים בארץ המוציא לאור בכל שנה (שהיא לא שנת קורונה) פסטיבלי מוזיקה ואומנויות בינלאומיים עם אמנים מישראל והעולם ברחבי העיר העתיקה וירושלים עצמה.

2. מסלול שהמלצתי לחברה עם ילדים לעצירה בפסטיבל-

להתחיל בשש וחצי בערב בארמון הנציב, לראות את העיר מתעוררת, משם לנסוע למגדל דוד, ממילא וחומות העיר ומקסימום לעשות עצירה לשירותים ושוקו חם.

אחר כך להמשיך לחניית מוזיאון ישראל למסלול מכוניות כולל לרכוש מארז מהמשאית אוכל שם בעלות של 110 שח, ובסיום הסללום למכוניות לצפות בכנסת המוארת באופק.
ולקינוח, לנסוע למתחם התחנה הראשונה למסיבת מכוניות(כתבתי עליה טיפה בהרחבה בסעיף הבא) ואולי שירותים וקפה לדרך לכם או סחלב או פיצה לילדים באחד האיגלואים שממוקמים שם שהם חמודים ממש!
ומשם לצאת דרך גשר המיתרים הנוצץ והיפה אל שער העיר והביתה.

בתחנות האלו תמצאו מיצגי אור מרהיבים של אמני תאורה וסאונד, שילוב של אור וקול, תחושה מחשמלת של תאורה יוצאת מן הכלל בשילוב וידיאו וארט שגורמים להתפעמות כאילו ראיתם את ירושלים לראשונה בחייהם באתרים של מאות ואלפי שנים אחורנית בזמן.

מגדל דוד המלך משנה את אורו
חומות העיר העתיקה מספרים סיפורים חדשים ישנים
טיילת ארמון הנציב היא הדסקטוק הכי יפה בעינים בעיר
3. מסיבת מכוניות במתחם החנייה של התחנה הראשונה של ירושלים עם VJ: רובי סעיתי וגם DJ: עפרה ברעם

מדובר בחוויה משוגעת! נכנסים בשיירות עם סדרנים לדרייב אין עם במה מוארת ועמדת דיגי זוהרת, ומקבלים הנחיות להעביר לתדר 106 FM שבו ניתן להאזין לדיג’י שנותנת הנחיות כמו צופרים ואורות גבוהים ובעיקר מזמינה אתכם לזוז ולרקוד עם מוסיקה מעולה ולהרגיש שאתם והמכוניות שלכם נמצאים על רחבת הריקודים במעין דיסקוטק משוגע תחת אור הכוכבים של ירושלים הבירה.

מסיבת מכוניות מעולם לא נראתה טוב כל כך

ואם כבר אתם שם, אל תוותרו על עצירה לקפה ומאפה בתוך איגלו בתחנה הראשונה, שיעזור לכם לתדלק בקפה אסלי או בסחלב ושוקו חם לפני החזרה בשלום ובשמחה הביתה. במתחם תמצאו גם מסעדות ודוכנים שמציעים ממיטב התוצרת המקומית והירושלמית מדוכני פינג’אנים, שטיחים וביגוד אורינטלי, ועד לבוטקה של קפה כמו פיסטוקופי שמציע גם בראוניס וסינבון קינמון חם או מסעדות שמציאות אוכל טו גו של פיצות וטוסטים בין שלל קפסולות האיגלו הזוגיות שלרגע מציעות בחזרה שפיות והזדמנות גם לאהבה ודייטינג.

וזה מראה מיוחד בפני עצמו. להתהלך בתחנה בשדרות המוארות, אחרי שנסעתם ברכבים בשעות האחרונות, לקנות בדוכנים ובעמדות השונות, לשבת באיגלו המשפחתי לצד זוגות שרואים שהם בדיטיים ראשונים, ובין לבין להרגיש את התחושה שכמעט ונרדמה לכם בגוף ובנפש, של שגרה ונורמליות, של חיים לצד הקורונה, של שמחה וריגוש, של טיולים וחוויות, של אוכל טוב ושל מיצגי אור שמזכירים לכם את חו”ל.

אז עשו לעצמכם טובה, ותקפצו לשם השבוע לפני שיגמר…זה יתן לכם בוסט של אנרגיה ויחזיר לכם בבת אחת את השמחה.

תִּדְבַּֽק־לְשׁוֹנִ֨י ׀ לְחִכִּי֮
  אִם־לֹ֢א אֶ֫זְכְּרֵ֥כִי
  אִם־לֹ֣א אַ֭עֲלֶה אֶת־יְרוּשָׁלַ֑͏ִם
    עַ֗֝ל רֹ֣אשׁ שִׂמְחָתִֽי׃

תהילים קלז

לסיכום

מודה, התגעגעתי לירושלים! מרגיש שלא הייתי שם שנה פלוס עם כל הקורונה וההגבלות וזה הזכיר לי שגם אם “ליבי במזרח ואני בסוף מערב” עדין יש דרכים לחזור אליה ככול שהגעגוע מציף. כמו שהתגעגענו לסבא וסבתא בסגרים, או לארוחות חג יחד וקידוש בשבת, כמו שהתגעגענו לנתב”ג באותה עוצמה שמתגעגעים לאהוב או אהובה מעבר לים, (ככה עם טיפה שקופה של מאיר אריאל:), ואפילו כמו שהתגעגענו לעבודה ולפקקים באילון (טוב עד כאו אני מודה וחוזרת בי!) וגם יש בינינו ילדים וסטודנטים שהתגעגעו אפילו לבית ספר (באמת ימות המשיח הגיעו וזו עוד סיבה לעלות לבירה!:) ככה התגעגעתי לטייל בירושלים ושמחתי על ההזדמנות שהפסטיבל הזה העניק לי לשוב אליה בחזרה.

ואולי זה סימן, לכולנו עם סגירת שנה לקורונה ששיבשה את כולנו מפורים שעבר, שאולי דווקא האור שיוצא מירושלים, מאיר על יום חדש לכולנו … כמו ששלום חנוך נוהג לומר: “תמיד הכי חשוך, לפני עלות השחר!” אז נקווה שזהו אכן שחר של יום חדש.

דנה סתוי- בעלת הבלוג “זמן איכות”


רוצים עוד זמן איכות איתי?

מוזמנים להכנס לדף שלי DANA TIME ולגלות המלצות חמות למקומות ואנשים שבתקופת הקורונה המציאו עצמם מחדש ויצרו שירותים ומוצרים חדשים וייחודיים שכדאי לכם גם להכיר. וגם לראות עוד סרטונים מאחורי הקלעים של הביקור הירושלמי שלי?- בקרו אותי באינסטגרם שלי ותהנו מהתמונות הכי יפות בעיניים!


קישורים ותיוגים:

אתר הפסטיבל ירושלים בעקבות האור

מתחם “FEEL BEIT” השייך למוסד התרבותי “מקודשת

המסעדות המעולות של ירושלים ביניהם: ג’קו, קולולוש, אנג’ליקה ומיימוניס

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. הוד

    אהבתי את הקונספט.
    כל הכבוד לעיריית ירושלים על היוזמה והרעייון.
    ירושלים צועדת לפני כולם

    1. דנה סתוי

      תודה רבה הוד על הפירגון וזו באמת יוזמה ברוכה ומודה שהתגעגעתי ממש לטייל ולהרגיש את החופשיות הזו שהייתה לפני הקורונה.

כתיבת תגובה