בלי מוסיקה ושקט, החיים היו טעות.

You are currently viewing בלי מוסיקה ושקט, החיים היו טעות.

ביום חמישי האחרון ( 15.10.2020) היה שידור לייב בפייסבוק מהופעה אורינטלית משמחת במיוחד של תזמורת ירושלים מזרח ומערב Jerusalem Orchestra East West עם הזמרים המעולים אבי גוסטו ו מירי מסיקה – Miri Mesika והמנצח הזורח, תום כהן שמנגיש בכישרון רב את המוסיקה האנדלוסית, הערבית, האלג’ירית והמרוקאית יחד עם סאונד ייחודי שמחבר בין אנשים ולבבות.

ברגע שהתחילה ההופעה ישר התחלתי לשתף בוואטס אפ ובמסנג’ר את הלינק להופעה לחברים ומשפחה, שידעתי שזה ירומם את היום שלהם! הרגשתי שיש לי “מתנה חינמית” ביד שתגרום פתאום לאותו אדם שקיבל ממני לינק, שעה או שעתיים של מוסיקה טובה, שמחה, נוגעת ואיכותית ואסקפיזם מבורך מכל היומיום, מהחדשות, הקורונה, המספרים, הדאגות הכלכליות והסגר. ובאמת כמו במטה קסם, כשהתחיל השואו הגדול, בקלות ראיתי איך אני וכמעט כל מי שהצטרף כמוני, נשאב לזמן איכות וגוד טיים אמיתי שמגביר את הצלילים והמוסיקה בווליום גבוה ועל הדרך מנמיך את הצרות.

דיאלנא: עם גוסטו ומירי מסיקה ~ Dialna: Gusto & Miri Mesika with the Jerusalem orchestra E&W

הערב בשידור – דיאלנא. קונצרט המציג יצירות מוזיקליות שהן בו זמנית גם ממשיכות את המורשת התרבותית הצפון אפריקאית המפוארת וגם יצירה ישראלית מקורית לכל דבר. במרכז הקונצרט – יצירתו של הזמר והמלחין גוסטו ושיתוף הפעולה שלו עם מירי מסיקה האחת והיחידה. לצפיה בשידור ישיר עכשיו גם ביוטיוב > https://bit.ly/JOEW_channel💜Join our live broadcast! Contemporary music that was composed in Israel, and at the same time is by all means a North African creation. Singer & musician Gusto together with the great Diva of Israeli music – Miri Mesika

פורסם על ידי ‏תזמורת ירושלים מזרח ומערב Jerusalem Orchestra East West‏ ב- יום חמישי, 15 באוקטובר 2020

ראיתי כמה פרגון, אהבה ומילים טובות הופיעו בתגובות הדף של ההופעה, מאנשים שנהנו מהלייב וכמה זה עשה להם טוב על הנשמה! וחשבתי לעצמי כמה זה מוזר שדווקא בתקופה כזו של קורונה שגורמת לנו להתרחק זה מזה פיזית ורגשית, שמייצרת מחיצות בין אנשים במודע, שמכנסת ומבודדת אנשים ורגשות…דווקא בתקופה כזו של מלחמה על השגרה והשמחה של כולנו, דווקא עכשיו המוזות די מושתקות?!הרי מוסיקה היא כוח עצום שמחבר ביני ובינך, היא תרופה ומכונת הנשמה לבפנים של כולנו, לייאוש, לבדידות, לאוורור של הנשמה. ודווקא בימים כאלה היא יציאה בעל כורחה לחל”ת.

הרי אם נחשוב על זה פשוט, בכל אחד ואחת מאיתנו יש איזה שיר שעושה לו שמח בלב, שאם הוא יתנגן פתאום ברדיו, הוא יקפיץ אוטומטית את החיוך לכל הפחות ואת הגוף לכל היותר. הוא ירגש אותנו, יזכיר לנו מישהו או משהו, הוא יעורר אותנו באנרגיות חדשות וכל זה מדבר כל כך פשוט, כמו שיר ברדיו או ביוטיוב, אפילו בזמן הניקיונות לשבת…כי זה מה שמוסיקה עושה ו”בלעדיה יש שאומרים שהחיים היו טעות!”

בלי מוסיקה , החיים היו טעות.

אז, בואו נגביר טיפה את המוסיקה, ומצאתי דרך טובה ומיוחדת לעשות את זה ביחד. לאחרונה התחלתי בבלוג שלי “זמן איכות”- www.danatime.com ובדף DANA TIME בפרויקט חברתי צנוע שבא לפרגן במיוחד בימים האלה בעקבות הקורונה בעסקים ואנשים שמתמודדים עם קשיי השעה והיו שמחים לתמיכה ולנוכחות שלנו, בדרך כזו או אחרת. ורציתי להכיר לכם את המרכז המוסיקלי הירושלמי מוזיקה ושקט موسيقى وسكوت Musica VeSheket , שיצא בבקשה נרגשת לעזרה שלנו.

מתוך אתר “המרכז למוזיקה ושקט”

המרכז הנפלא הזה, “מוזיקה ושקט” שנמצא ב”צנטרום של הפיילה” של שוק מחנה יהודה, אינו נתמך בגורמים עירונים או חיצונים ונמצא בימים אלה בקשיים ואף חשש לסגירה בגלל הקורונה. המרכז עצמו הינו מיזם חברתי – פרטי שמפגיש מוסיקאים ומורים מרבדים תרבותיים שונים ומגוונים ועושה את מה שמוסיקה יודעת לעשות….מחבר ביניהם, מפגיש מזרח ומערב, מביא ליצירה משותפת חדשה ומרעננת שנתמכת במקורות של כולנו מפלמנקו מאנדלוסיה דרך אלג’יר, מרוקו מגרב, ערב, אתיופיה ועוד.

המרכז הייחודי הזה יוצא בפרויקט גיוס המונים לטובת המשך תחיית המפעל התרבותי הירושלמי שלו וחשבתי שזו דרך טובה לעזור בנחלת האלוהים הקטנה שלנו, להגביר את המוסיקה ולתמוך בה בתקופה הזו..ואני בטוחה שאם נעזור למוזיקה להתקיים, היא תעזור לנו בחזרה!

מבטיחים את שובה של המוזיקה אחרי השקט

הבמות דוממות כבר חצי שנה והמוזיקה לא נשמעת דווקא בתקופה שאנחנו הכי זקוקים לנחמה שהיא מביאה. למפגש החברתי וללב הפתוח שנוצרים במופעים מוזיקלים אין תחליף, והם הדבר שהכי נצטרך בסוף המשבר הזה.מי שהיה באחד מהמופעים שלנו, יודע בדיוק על מה אנחנו מדברים.כבר 3 שנים שפועל וגדל בירושלים מרכז מוזיקלי נדיר ומיוחד, מעבדה שרוקחת בדיוק את התרופה שאנחנו זקוקים לה.׳מוזיקה ושקט׳ הוא מרכז מוזיקלי רב תרבותי, שפועל כחממה למוזיקאים ובית יוצר לפסטיבלי מוזיקה במגוון מסורות מוזיקליות נפלאות מרחבי העולם, וכאלו שזורמות גם בעורקינו.לאורך כל התקופה הזאת כל האנסבלים הלומדים במרכז, מנגנים על הבמות הכי יפות בעיר, מוזיקה אנדלוסית, אתיופית, פלמנקו ועוד הרבה אחרות, ומציע מפגש יחודי לקהל מגוון הולך וגדל. את הפעילות הענפה והצבעונית שלנו, שהלכה וגדלה עם השנים – קטעה הדממה שנחתה עלינו.כמוסד עצמאי שלא נתמך על ידי אף גורם חיצוני – זוהי גם גזירה כלכלית שעלולה לסגור את הפעילות לצמיתות. אנחנו בתקופה בה נדרשת סולידריות חברתית, כדי לשמר מפעלי תרבות שיש בהם כח לתקן, לחבר ולאחות את השברים. החזון שלנו, ליצור כאן עושר תרבותי מקרב ומחבר, הוא הכח המניע שלנו – אבל לא נוכל להגשים אותו בלעדיכם!הצטרפו אלינו ותמכו בקמפיין הגיוס שלנו כדי שנוכל להמשיך בעשייה המרפאה והמיטיבה שלנו, שהמוזיקה תשוב לפתוח ולקרב לבבות > https://bit.ly/2H5v804תודה!

פורסם על ידי ‏מוזיקה ושקט موسيقى وسكوت Musica VeSheket‏ ב- יום רביעי, 14 באוקטובר 2020

אז אני ממליצה בחום שתצפו בסרטון היפה המצורף כאן שהדמות הראשונה היא מכרה שלי ששמה LALA TAMAR והיא זמרת ויוצרת שמשלבת שירה אנדלוסית, מרוקאית, ואפילו פורטוגזית וערבית ועושה את הכל די נהדר!, וכאלו הם היוצרים והמוזיקאים המוכשרים של בית היוצר הזה אז כנסו ללינק של המרכז למוזיקה ושקט – https://bit.ly/2H5v804 ותרמו מנדיבות הלב שלכם. ושתיהיה לכולנו שבת שלום, בריאות, שמחה ומוסיקה טובה.

באהבה, דנה

כתיבת תגובה